معصومه ابتکار در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مازندران واقع در قائم‌شهر حاضر شد و نمایشگاه توانمندی بانوان و خانواده مازندران با عنوان «لِتکا» را افتتاح کرد.
کد خبر: ۸۹۳۸۱۹۹
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، معصومه ابتکار در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مازندران واقع در قائم‌شهر حاضر شد و نمایشگاه توانمندی بانوان و خانواده مازندران با عنوان «لِتکا» را افتتاح کرد.

ابتکار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  بانوان مازندرانی در زمینه صنایع دستی و تولیدات محصولات کشاورزی و پوشاک توانمندی‌های زیادی دارند، اظهار کرد: کارهای خوبی در زمینه آموزش مهارت‌ها و ارتقا کیفیت انجام شده و دولت در این بخش طرح‌های خوبی دارد.

وی افزود: تلاش داریم تا بتوانیم برای کالاهای تولیدی بانوان که جنبه صنایع دستی و مصرفی دارد، بازارهای هدف تعیین شود و همین امر در زمینه صادرات تاثیر بگذارد تا چرخه را کامل کنیم و تولیدات به فروش برسد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: اشتغال بانوان روستایی، باعث رشد اقتصادی و بهبود معیشت می‌شود و نقش عمده‌ای در چرخه اقتصاد خانواده و کشور ایفا می‌کند.

ابتکار  مهارت‌های کارآفرینی و بنگاه‌داری اقتصادی را برای بانوان بسیار مهم برشمرد و افزود: آمارها نشان می‌دهند سهم زنان از مشاغلی که در دو سال اخیر ایجاد شده‌اند به‌طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده‌ است.

وی گفت: با توسعه تجارت الکترونیک و مشارکت بخش‌های مختلف از‌ جمله مراکز اتاق‌های بازرگانی می‌توان برای محصولات تولید شده بانوان بازاریابی‌ انجام شود.

استاندار مازندران نیز در آیین افتتاح نمایشگاه توانمندی بانوان و خانواده مازندران با عنوان «لِتکا» با بیان اینکه برای حمایت از بانوان توانمند در زمینه‌های مختلف کارآفرینی برنامه‌های متعدد داریم، اظهار کرد: 130 میلیارد تومان  تسهیلات با بهره چهار درصد دادیم و علاوه بر آن مجلس شورای اسلامی، مبلغ 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال زنان روستایی تخصیص داده که آیین‌نامه آن به‌زودی تصویب می‌شود.

ربیع فلاح جلودار افزود: در گذشته از صندوق کارآفرینی امید همه نوع خدمات برای رونق اقتصادی و کسب و کار داده شد و زمینه برای اشتغال زنان روستایی مهیا شده است.

وی تصریح کرد: سالانه در استان چندین نمایشگاه برگزار می‌شود و شهرداری‌های هر شهر می‌توانند غرفه‌هایی را تهیه کرده تا بانوان ما تولیدات خود را عرضه کنند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران نیز با بیان اینکه این نمایشگاه فقط بخشی از توانمندی‌های بانوان استان مازندران است، اظهار کرد: سالانه نمایشگاه‌های مختلفی را برگزار می‌کنیم و این مطالبه زنان کارآفرین ما است.

مریم جمشیدی گفت: نمایشگاه لتکا در 80 غرفه و در بخش‌هایی همچون صنایع‌دستی، غذاهای محلی، گل و گیاه و پوشاک از تا پنجم آبان ماه دایر است و  به صورت رایگان در اختیار بانوان قرار گرفته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها