در جلسه شورای زکات استان مرکزی مطرح شد؛

احیای زکات با محوریت مساجد/تخصیص 700 میلیارد ریال بودجه کشوری برای پرداخت تشویقی زکات

رئیس شورای سیاست گزاری ائمه جمعه استان مرکزی گفت: مساجد از جمله تاتیرگزارترین مکان‌ها در جامعه اسلامی محسوب می‌شوند، یکی از ظرفیت‌های مسجد می‌تواند جمع‌آوری زکات باشد.
کد خبر: ۸۹۳۸۱۶۷
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ رقیه یادگاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی در نخستین جلسه شورای زکات این استان در سال جاری گفت: یکی از راه‌های تشویق مردم برای پرداخت زکات ایجاد انگیزه است.

وی افزود: امسال نزدیک 700 میلیون تومان برای تاسیسات عمومی روستاها اعتبار وجود دارد که در قالب اسناد خزانه‌ای تخصیص خواهد شد، همچنین پروژه‌هایی که ارائه می‌شود باید به سمتی رود که بتواند این اعتبارات را جذب کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی تصریح کرد: ردیف ملی در قانون بودجه به نام کمک و تشویق پرداخت‌کنندگان زکات در نظر گرفته شده که 700 میلیارد ریال اعتبار دارد و مجری آن کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه حدود 50 درصد از اعتبار خزانه‌ای را می‌توانیم تخصیص دهیم، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی اطلاعات کافی را در خصوص جذب اعتبار به اطلاع ارگان‌های درخواست کننده ارائه می‌دهد تا با تعیین راهکارها تخصیص اعتبار را افزایش دهیم.

احیای زکات با محوریت مساجد

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام حاجی‌پور رئیس شورای سیاست گزاری ائمه جمعه استان مرکزی زکات را از واجبات بزرگ الهی دانست و گفت: در قرآن کریم 52 مرتبه بر بحث زکات سفارش شده است که نشانگر اهمیت و جایگاه این امر الهی است.

وی افزود: در استان بیش از دو هزار مسجد وجود دارد و مساجد از جمله تاتیرگزارترین مکان‌ها در جامعه اسلامی محسوب می‌شوند، یکی از ظرفیت‌های مسجد می‌تواند جمع‌آوری زکات باشد.

رئیس شورای سیاست گزاری ائمه جمعه استان مرکزی تصریح کرد: در آستانه فصل برداشت می‌توان با ایجاد یک موج در زمینه پرداخت زکات و بهره‌گیری از سیاست‌های تشویقی در زمینه جمع آوری این واجب دینی اقدامات ارزنده‌ای انجام داد.

حجت‌الاسلام حاجی‌پور خاطرنشان کرد: با اعتمادسازی و شفاف سازی می‌توان زکات بیشتری جمع‌آوری کرد چراکه مردم با خوشبینی رغبت بیشتری برای شرکت در این فرضیه را خواهند داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار