سازمان همکاری شانگهای سازمانی میان‌دولتی برای همکاری‌ چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی بوده که در سال 2001 توسط رهبران چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان با هدف برقرار کردن موازنه در برابر نفوذ آمریکا و ناتو در منطقه، پایه‌گذاری شد که ایران، مغولستان، پاکستان، هند و افغانستان و بلاروس به عنوان عضو ناظر در این سازمان حضور دارند.
کد خبر: ۸۹۳۸۱۴۸
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،کرمبک کوشابایف  در نشست با استاندار مازندران اظهار داشت: کشورش از عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای حمایت می‌کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران توانمندی‌ها و ظرفیت‌های زیادی برای همکاری اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با کشورهای شانگهای دارد و قزاقستان به عنوان عضو اصلی و تاثیرگذار در این سازمان از حضور ایران حمایت می‌کند.

استاندار قیزیل آوردا قزاقستان گفت: سازمان همکاری شانگهای سازمانی میان‌دولتی برای همکاری‌ چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی بوده که در سال 2001 توسط رهبران چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان با هدف برقرار کردن موازنه در برابر نفوذ آمریکا و ناتو در منطقه، پایه‌گذاری شد.

وی بیان کرد: کشورهای مغولستان، ایران، پاکستان، هند و افغانستان و بلاروس به عنوان عضو ناظر در این سازمان حضور دارند.

استاندار قیزیل آوردا گفت : در شرایط فعلی ارتباط نزدیکی بین قزاقستان و جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و مسئولان عالی رتبه دو کشور خواهان گسترش روابط دوجانبه در زمینه های مختلف هستند.

وی تحقق نیت روسای جمهوری دو کشور را برای گسترش روابط دو جانبه در گرو گسترده شدن چتر این روابط بین استان‌های ایران و قزاقستان اعلام کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها