در همایش توانمندسازی امربه معروف و نهی از منکردر مهریز:
دهقان از ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان بیان داشت : امربه معروف فقط مخصوص سپاه و بسیج نیست بلکه در همه زمینه ها و موارد زندگی انسان کاربرد دارد.
کد خبر: ۸۹۳۸۰۷۴
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهریز، "دهقان" در همایش توانمند سازی امر به معروف و نهی از منکر مهریز گفت: همانطور که وقتی میکروبی در بدن ماباشد موجب مریضی کل بدن می شود وجود منکر هم در جامعه ضرر دارد و موجب فساد یک جامعه خواهد شد.
وی افزود: مقصر همه مشکلات عالم هستی خود انسان است زیرا شناخت ما نسبت به حوزه امر به معروف کافی نیست . آمران به معروف هم کارفرهنگی انجام بدهند و هم امر به معروف کنند .امر به معروف شرعا و قانونا بر ما واجب است .
دهقان ادامه داد :اینکه چرا امر به معروف نمی کنیم چند علت دارد: هدف از امربه معروف را نمی دانیم در آیه 164 سوره اعراف می فرماید هدف از امر به معروف فقط وظیفه و تکلیف شرعی است که به عهده شماست خواه فرد اصلاح شود یا نشود
 و ی د ر ادامه افزود: یکی  دیگر از دلایل آن این است که نسبت به اهمیت امربه معروف آگاهی نداریم اگر به اهمیت آن پی ببریم مانند نماز و روزه آن را به موقع انجام می دهیم .
 دهقان در پایان گفت: اثرات ترک امربه معروف را نمی دانیم وقتی امر به معروف می کنیم علاوه بر تذکر به یک فرد، به خودمان نیز تذکر می دهیم.

ارسال نظرات