خبرگزاری بسیج: مرکز نیکوکاری شهرستان رباط کریم با گرایش مسجد محوری در مسجد امام حسین (ع) شهرستان رباط کریم افتتاح شد.
کد خبر: ۸۹۳۸۰۷۱
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ فتح الله عزیزی، مدیر کمیته امداد شهرستان رباط کریم بابیان اینکه رویکرد ایجاد مراکز نیکوکاری واگذاری امور مردم به مردم است، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانش آموزان، نوعروسان، خانواده‌های نیازمند، توزیع سبد غذایی بین محرومان محدوده فعالیت این مراکز، کمک در بخش عمران ساختمان، پرداخت کمک‌هزینه‌های درمانی ازجمله فعالیت‌های مراکز نیکوکاری رباط کریم است.

وی افزود: مراکز نیکوکاری با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ احسان و نیکوکاری به صورت محله محور، شناسایی خیران و نیازمندان واقعی محله و ارائه خدمت به نیازمندان از طریق کمک‌های مردمی در محل سکونت و گسترش ارتباطات بین مردم در محله آغاز به کار کردند تا امکان فعالیت داوطلبانه مردمی برای خدمت‌رسانی به نیازمندان را فراهم کنند.

عزیزی با اشاره به این که مرکز نیکوکاری مسجد امام حسین (ع)، چهارمین مرکز نیکوکاری شهرستان رباط کریم است، یادآور شد: مرکز نیکوکاری آبشناسان در محله آبشناسان، مرکز نیکوکاری امام رضا (ع) در نصیرشهر، مرکز نیکوکاری حضرت محمد رسول الله (ص) در شهر جدید پرند و مرکز نیکوکاری امام علی بن ابیطالب در مسجد امام حسین (ع) مشغول به فعالیت هستند.

مدیر کمیته امداد شهرستان رباط‌کریم تأکید کرد: یکی از پایگاه‌های ایجاد مراکز نیکوکاری مساجد است و با توجه به این‌که مساجد از معنویت خاصی برخوردار هستند؛ با استفاده از مشارکت مردمی می‌توانند در جهت خدمت‌رسانی به مردم موفق‌تر عمل کنند.

وی بابیان اینکه مردم خیر شهرستان ۱۹۰ میلیون و ۱۵۲ هزار تومان در شش‌ماهه نخست امسال به مراکز نیکوکاری کمک کردند، گفت: کمک‌های جمع‌آوری‌شده برای نیازمندان همان منطقه هزینه شده است.

عزیزی با تقدیر از همراهی و همکاری مردم نیک‌اندیش رباط‌کریم افزود: بیشترین کمک‌ها در شش‌ماهه نخست امسال به ترتیب در مرکز نیکوکاری حضرت محمد رسول‌الله (ص)، امام رضا (ع) و آبشناسان جمع‌آوری شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات