خبرهای داغ:
فرماندار اسدآباد خبر داد

واگذاری 55 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان ایجاد واحدهای تولیدی

فرماندار اسدآباد گفت: در راستای ایجاد واحدهای کوچک تولیدی در حوزه صنایع دستی و تبدیلی کشاورزی طی 1.5 سال گذشته مبلغی بالغ بر 55 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان واگذار شده است.
کد خبر: ۸۹۳۸۰۵۷
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱

واگذاری 55 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان ایجاد واحدهای تولیدیحسین افشاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اسدآباد اظهار داشت: مشکل اصلی کنونی جامعه بیکاری و نبود شغل است که در این رابطه دو کارگروه تخصصی برای حل موضوع تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه برای برطرف شدن این کمبود در سطح شهرستان تلاش می‌کنیم، افزود: برای حل این مشکل راهکارها را اولویت‌بندی کرده‌ایم که کارآفرینی در حوزه‌های دامداری، کشاورزی، صنایع دستی، حمل و نقل و آموزشی از برجسته‌ترین این محورها است.

فرماندار اسدآباد با بیان اینکه ظرفیت ارتباطی شهرستان با سایر نقاط کشور در جایگاه مطلوبی است، بیان داشت: قرارگرفتن دیارسیدجمال در مسیر کربلا موهبتی بزرگ است که باید از این سرمایه در راه اشتغالزایی استفاده کرد.

وی در ادامهه با بیان اینکه در سال جاری برای خرید محصولات کشاورزی 80 میلیارد تومان پرداخت شده است، اضافه کرد: به علت کیفیت بالای جو و کلزای اسدآباد این محصولات به محض عرضه در بورس به فروش رفته اند و میانگین پرداختی به گندم‌کاران نیز 73 درصد بوده است.

افشاری علت عدم تسویه حساب کامل با گندم‌کاران را نیز متمرکز بودن نحوه پرداخت به صورت کشوری اعلام کرد و افزود: سامانه ملی این موضوع ترتیب پرداخت نقدی به کشاورزان را مشخص می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بازگشت کارخانه رب شهرستان به چرخه تولید  عنوان کرد: با راه اندازی مجدد این مرکز از افت قیمت گوجه و ضرردهی کشاورزان جلوگیری شده است.

فرماندار اسدآباد ادامه داد: هم اکنون 100 نفر به طور مستقیم در این کارخانه مشغول به کار هستند و مالکین 700 هکتار از زمین‌های زیرکشت شهرستان نیز قسمت اعظمی از محصولات خود را به این کارخانه واگذار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه توجه به اقتصاد مقاومتی در رأس فعالیت‌های ما قرار دارد، تصریح کرد: در حوزه صنایع وابسته به مواد معدنی رقمی بالغ بر 171 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که حاصل این اقدام اشتغال 600 نفر در دو مجموعه کنستانتره، گندله  و معادن زیرمجموعه بوده است.

افشاری خاطرنشان کرد: ایجاد واحدهای کوچک تولیدی در حوزه صنایع دستی و تبدیلی کشاورزی نیز از دیگر راهکارهای ما برای مقابله با بیکاری است که در این راستا طی 1.5 سال گذشته مبلغی بالغ بر 55 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان واگذار شده که حاصل این واگذاری ایجاد اشتغال برای یک هزار و 350 نفر بوده است که 15 واحد میوه خشک کنی و 13 کارگاه میناکاری نمونه‌هایی از این اقدام بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار