مقام مسئول در سازمانهای بسیج سپاه کربلا، مقوله دفاع در برابر تهدیدات را از ضرورت زندگی بشر در هر نقطه ای یاد کرد و ادامه داد: دشمن بزرگی علیه ملت به توطئه و تهاجم پرداخته و هر آینه مترصد به دست گرفتن فرصت برای ایجاد ضربه به بدنه نظام و ملت است، لذا ملت هشیار، باید آمادگی لازم برای دفاع از خود داشته باشد.
کد خبر: ۸۹۳۷۹۹۰
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، جانشین فرمانده سپاه کربلا در گفتگو با بسیج، مدارس را از مهمترین و موثرترین مکانها برای ترویج و تبیین فرهنگ آمادگی در برابر بلایا، تهدیدات طبیعی، غیر طبیعی و نظامی در مقوله پدافند غیر عامل دانست.

سرهنگ پاسدار حسین محمدرضایی بحث پدافند غیر عامل را موضوع حال حاضر ندانست و اظهار کرد: قطعا بشر برای در امان ماندن از شر دشمن و هر گونه بلایا و تهدیدات، اقدام به احداث جان پناه یا تنظیم برنامه ای برای مقابله با آن کرده است.
این مقام مسئول در سازمانهای بسیج سپاه کربلا، مقوله دفاع در برابر تهدیدات را از ضرورت زندگی بشر در هر نقطه ای یاد کرد و ادامه داد: همه واقفند که در کشور، دشمن بزرگی  علیه ملت، مومن و اسلامی، به توطئه و تهاجم پرداخته و در این کار لحظه ای آرام ندارد و هر آینه مترصد به دست گرفتن فرصت برای ایجاد ضربه به بدنه نظام و ملت است،  به همین منظور باید، هم در جبهه نظامی و هم در عرصه غیر نظامی آمادگی لازم برای دفاع از خود و خانواده  وجود داشته باشد.
جانشین فرمانده سپاه کربلا هزینه دفاع غیرنظامی را به مراتب کمتر از هزینه دفاع نظامی برشمرد و اذعان کرد:مشارکت های مردمی در شناخت تهدیدات مختلف اعم از نظامی یا غیر نظامی و فراگیری راه مقابله آن قطعا میزان آسیب ها در جامعه را کاهش خواهد داد، لذا حضور و همکاری دستگاههای اجرایی در قالب پدافند غیر عامل برای امنیت بخشی به جامعه و میهن بسیار مفید و در پایداری آن موثر است.
سرهنگ پاسدار محمدرضایی با اشاره به اینکه هنوز فرهنگ سازی موضوع " مقابله همگانی با تهدیدات "(پدافند غیر عامل)، جایگاه حقیقی خود را پیدا نکرد گفت: مدارس از مهمترین و موثر ترین جایی تلقی می شود که باید برای فرهنگ سازی مقابله با تهدیدات در قالب پدافند غیر عامل بر آن متمرکز شد.
وی تهاجم رسانه ای را از تهدیدات دشمن در موضوع پدافند غیر عامل یادکرد و عنوان داشت: در حالی که نیروهای رسانه ای دشمن برای تخریب در جامعه اسلامی به سراغ فکر، ایده، اعتقاد، قلب و جسم مردم جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان اقدام گسترده کردند، ضرورت دارد تا برای مقابله با آن اولا؛  برای شناساندن تهدید دشمن به جامعه تلاش کرد و دوما با تقویت معنویت ، باورهای دینی، فکر، اخلاق، ایده قلب و جسم مردم بویژه جوانان و نوجوانان  جامعه را   نجات  داد.
این مسئول در سپاه کربلای مازندران، ایجاد وحدت و انسجام مردمی را همانند یکپارچگی موجود در دوران اوایل انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حائز اهمیت دانست و بیان کرد: ایجاد اتحاد و حفظ همبستگی با روحیه برادری و اخوت و تقویت معنویت از الویت مقابله با هر نوع از تهدیدات اعم از نظامی و غیر نظامی خواهد بود لذا اتکا و قرار گرفتن در ذیل عمود ولایت فقیه نیرویی ایجاد می کند که هیچ قدرتی نمی تواند در آن دست یازد.
وی اراده را از دیگر مولفه مقابله با تهدیدات دشمن دانست و افزود: استکبار تلاش می کند تا اراده ملت ما را سست کند،  و سپس بر ما فائق آید، لکن ما باید هشیارانه همچون ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به تقویت اراده انقلابی، اسلامی و جهادی پرداخته و در میادین مختلف آمادگی لازم را برای مقابله با تهدیدات خبیثانه دشمن نشان دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها