مردم بیجار گروس با راه اندازی موکب در کربلای معلی در سه وعده غذایی از ۱۵ هزار زائر اربعین حسینی پذیرایی می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۳۷۹۶۷
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، اربعین حسینی عهد عاشقان عاشورایی است که در این ایام یک بار دیگر با حماسه عاشورا بیعت می‌کنند.


اربعین، یادمان روز‌هایی است که خورشید را فراز نیزه‌های جهل دیدیم و بر مظلومیت فضایل، گریستیم. اربعین، تذکار آنانی است که حق نمایان، سلاح باطل گرفتند و بر روشنای حقیقت شوریدند.


این روز‌ها هر کوی و برزنی در بیجار گروس حال و هوای خاص خود را دارد، شلوغی دفاتر پلیس +۱۰ تا تهیه کوله پشتی نشان از آماده شدن عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) برای حضور در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی دارد.


عشق به امام حسین (ع) پیر و جوان نمی‌شناسد و در این مسیر از هر قشری خود را برای حضور در همایش میلیونی اربعین حسینی آماده می‌کنند.


مردم شهر بیجار با برپایی یک موکب در کربلای معلی آماده پذیرایی از زائران امام حسین (ع) در ایام منتهی به اربعین حسینی هستند.


حمید رضا تمیمی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار بیجار بام ایران، اظهار داشت: موکب فدائیان اسلام شهر بیجار از تاریخ ۷ تا ۲۰ آبان در کربلای معلی آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی است.


وی بیان داشت: در طول ایام اربعین حسینی در هر شبانه روز از ۲۰ هزار زائر در سه وعده صبحانه، نهار و شام پذیرایی خواهد شد.


رئیس ستاد اربعین شهرستان بیجار از انتقال بیش از یک هزار تخته پتو، ۷۰ تخته فرش،۲۵۰ کپسول گاز پر شده، یک کامیون چوپ خشک جهت آماده سازی چای زائران حسینی، امکانات داربست و ۱۲ تن قند، برنج، مرغ، گوشت، گندم و حبوبات جهت رفاه حال زائران به کربلای معلی خبر داد.


تمیمی ادامه داد: موکب فدائیان اسلام شهر بیجار در ایام منتهی به اربعین حسینی آمادگی اسکان هزار نفر زائر در طول شبانه روز را دارد.


وی از جمع آوری ۲۰۰ میلیون ریال نذورات مردمی جهت کمک به موکب بیجار در کربلای معلی خبر داد و اظهار داشت: در ایام اربعین حسینی بیش از ۷۰ خادم حسینی در قالب آشپز، نانوا، و ... در موکب فدائیان اسلام شهر بیجار از زائران پذیرایی می‌کنند.


رئیس ستاد اربعین بیجار از اختصاص بیش از ۴ هزار متر مربع زمین جهت برپایی موکب بیجار در پشت مقام امام زمان (عج) در فاصله ۳۰۰ متری به بین الحرمین خبر داد و گفت: در طول ایام اربعین حسینی موکب بیجار آماده برگزاری مراسمات فرهنگی و مذهبی جهت بهره بردن بیشتر زائران از فضای معنوی است.
 


انتهای پیام/7727
ارسال نظرات