رئیس حوزه هنری استان کردستان از برگزاری مراسم شب خاطره شهید بیانی به مناسبت هفته وحدت در سنندج خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۷۹۳۳
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹


به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، امین مرادی گفت: حوزه هنری کردستان در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کردستان برگزاری مراسم‌های شب شعر و خاطره را در دستور کار قرار داده است.


وی ادامه داد: در آستانه هفته وحدت از سری برنامه‌های کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان، شب خاطره شهید حاج ملا محی الدین بیانی از شهدای ترور کردستان چهارشنبه ۸ آذر ماه ۹۶  برگزار می‌شود.
 

رئیس حوزه هنری استان کردستان بیان کرد: به منظور گرامیداشت یاد وخاطره شهدای گرانقدر استان کردستان و همچنین معرفی ویژگی‌های شخصیتی این شهیدان حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با همکاری دفتر نماینده، ولی فقیه در استان کردستان، سپاه بیت المقدس استان کردستان، اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان، مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، صدا وسیمای مرکز کردستان با حضور فرماندهان برجسته نظامی کشوری و استانی و همچنین دوستان و همسنگران شهید ملا محی الدین بیانی شب خاطره آن شهید والا مقام در پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می‌گردد.


وی با اشاره به ۵۴۰۰ شهید در استان کردستان، افزود: در بین این شهدا حدود ۳۰۰ شهید به دست گروهک‌ها ترور و به شهادت رسیده اند که تمامی این عزیزان از افراد تأثیرگذار و منادی وحدت و شارع اصول اسلامی و از مروجین اصلی ترویج ایدئولوژی انقلاب اسلامی بوده اند.
 

مرادی در خصوص شهید بیانی گفت: این شهید والا مقام که افتخار جانبازی را نیز داشته اند از پیش از انقلاب در بحث مبارزه با ظلم وستم فعالیت داشته اند و بار‌ها در قبل از انقلاب زندانی و توسط ساواک به انحاء مختلف مورد شکنجه قرار گرفته اند که دریکی از این شکنجه‌ها تمامی ناخن‌های آن شهید والا مقام را به منظور دست کشیدن از راه وروشی که انتخاب نموده می‌کشند، اما ایشان هر بار علی رغم تمامی آزار‌ها و سختی‌هایی که بر او تحمیل می‌شد ثابت قدم‌تر از گذشته قدم برمی داشتند.
 

رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: شهید بیانی پس از انقلاب با عضویت در سازمان پیشمرگان مسلمان کرد به عضویت سپاه پاسداران کردستان د. آمده و تا زمان شهادتشان در بیست وچهارم شهریور ماه ۱۳۶۵ همزمان با عاشورای حسینی از مبارزه با ضد انقلاب و فریب خوردگان دست نکشیدند.
 
انتهای پیام/7727
 
 
ارسال نظرات