سرهنگ پاسدار حسن فضلي اظهار کرد: تعداد 120 نفر از دانش آموزان بسيجي برادر دبيرستان هاي شهرستان خاش، بخش ايرندگان و نوك آباد در قالب اردوي راهيان نور توسط سه دستگاه به مناطق جنگي جنوب كشور اعزام شدند
کد خبر: ۸۹۳۷۸۹۵
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
سرهنگ پاسدار حسن فظلی فرمانده سپاه شهرستان خاش در گفتگو با خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان گفت: اولین اعزام کاروان راهیان نور دانش آموزی ویژه دانش آموزان متوسطه برادر با حضور بیش از 120 نفر به استعداد 3دستگاه اتوبوس به مدت یک هفته به مناطق جنگی دوران هشت سال دفاع مقدس اعزام شدند.
وی  هدف از اعزام دانش آموزان به این اردوی معنوی وبصیرتی را آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با واژه‌های ازخودگذشتگی و ایثار اجرا می‌شود و دانش آموزان در طول این سفر بسیار معنوی و با ارزش علاوه بر شرکت و حضور در اردوی عملی یادمان‌های شهدای دفاع مقدس از سوسنگرد، هویزه و شلمچه بازدید و با آرمان‌های شهداء و امام شهداء تجدید عهد و پیمان برشمرد.

سرهنگ پاسدار فضلی تصریح کرد: تا پایان سال جاری تعداد ۵۵۰ نفر از دانش آموزان شهرستان خاش به همراه معلمان و مدیران مدارس به اردوی راهیان نور جنوب کشور اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه در این کاروان روحانیون شیعه و سنی و کارشناسان فرهنگی و راویان دفاع مقدس حضور دارند، خاطرنشان کرد: اردو‌های راهیان نور این شهرستان نسبت به سال‌های اخیر ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

فرمانده سپاه شهرستان خاش گفت: کاروان‌های راهیان نور دانش آموزان و نسل‌های جدید را با رشادت‌ها و شهامت‌های رزمندگان و ایثارگران و شهیدان والامقام دوران دفاع مقدس آشنا می‌کنند و موجب می‌شود تا آن‌ها پس از بازگشت از این مناطق سیره و روش این عزیزان را سرلوحه زندگانی خود قرار دهند و به وصیت نامه‌های آنان عمل کنند.

وی ادامه داد: اقشار مختلف مردم شهرستان خاش همه ساله آمادگی دارند که به صورت خودجوش از مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور دیدن کنند و هر فردی که در این سفر شرکت می‌کند باید خاطرات خود را مکتوب کند و پس از بازگشت برای سایرین خود بازگو کند تا از این طریق بتوانیم فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی را ترویج و گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه باید از این اردو‌های راهیان نور استفاده حداکثری را بکنند، اذعان کرد: کاروان‌های راهیان نور جوانان و نسل‌های بعد از جنگ را با رشادت‌های رزمندگان، ایثارگران و شهدای ۸ سال جنگ تحمیلی آشنا می‌کنند و برنامه ریزی صحیح در این اردو‌ها موجب تاثیرگذاری هرچه بیشتر بر زائران مناطق جنگی خواهد شد و خاطرات ماندگاری برجای میگذارد.

سرهنگ پاسدار فضلی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که می‌فرمایند:" امروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست"، اظهار کرد: اردو‌های راهیان نور عمالی مهم در تحول بُعد فرهنگی و معنوی در جامعه و مانند کلاسی برای خودسازی معنوی دانش آموزان و فرصتی مناسب جهت کسب معرفت درونی جوانان است.
ارسال نظرات