خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) ابراز کرد:

اسرائیل، پشت پرده قائله کردستان

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج): شکاف بین اقوام کرد و مشکلات عدیده اقتصادی و سیاسی می تواند در آینده ای نه چندان دور بارزانی و استقلال اقلیم کردستان را به خطر بیاندازد.
کد خبر: ۸۹۳۷۸۵۲
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷

دکتر حسینی معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین درخصوص استقلال اقلیم کردستان و مسائل مربوط به آن اظهار کرد: غرب، آمریکا و اسرائیل با وجود استقلال کردستان عراق و دامن زدن به صبح ناسیولانیسم در منطقه سبب بروز عواقب و شکاف هایی در این راستا شده اند که البته بارزانی توانایی کنترل این اوضاع را نخواهد داشت.
وی اذعان کرد: با وجود هشدار و تذکرهای مقام معظم رهبری به مقامات عراق مبنی بر جلوگیری از وقوع این اتفاق اما کوتاهی های صورت گرفته سبب بروز مشکل در آینده ای نه چندان دور خواهد شد و اگر همچون مردم کاتولونیا در روز همه پرسی صندوق ها را بهم ریخته و حاضر به برگزاری این همه پرسی نبودند اوضاع جور دیگری رقم می خورد.
حسینی تبیین کرد: اسرائیل که از این اتفاق بسیار خشنود بوده و حتی پیشنهاد مهاجرت ۲۰۰۰۰۰ کرد یهودی از کشورهای اطراف به اقلیم کردستان را با بارزانی مطرح کرده و نکته مثبت برای آنها ثروت این کردهای یهودی است که می تواند بارزانی را تقویت کند تا جایی که تاکنون بیست میلیون دلار هم به افلیم کردستان کمک کرده اند.
وی تبیین کرد: اما عدم یکپارچگی بین کردها می تواند شکاف قابل توجهی برای کوتاه کردن دست استعمار باشد که باید نهایت بهره را از آن برد.
این کارشناس توضیح داد: قبایل کردنشین بسیاری در این اقلیم هستند که جریانات و طایفه هایی بزرگتر از طایفه بارزانی داشته و مهم تر از آن طوایف دیگر ظرفیت های قابل توجهی دارند که می تواند خطر قابل توجهی برای بارزانی به حساب بیاید.
معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) گفت: از آنجا که د لت مرکزی توانست کرکوک را بدون خونریزی تصرف کند، با سخت و تنگ شدن شرایط برای بارزانی به ویژه از نظر اقتصادی که بزرگترین منبع فروش نفت خود در کرکوک را از دست داده و اوضاع خفگان کردستان این شرایط را سخت تر از پیش کرده است.
1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها