فرمانده سپاه پاسداران شهرستان زابل گفت: 134 دانش آموز پسر از شهرستان زابل به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند
کد خبر: ۸۹۳۷۷۹۲
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان، سرهنگ پاسدار علی ثمره حسینی در حاشیه مراسم بدرقه دانش اموزان پسر شهرستان زابل به مناطق عملیاتی غرب کشور در قالب اردو‌های راهیان نور به خبرنگار اوشیدا؛ گفت: نسل جدید فرزندان انقلابی در این اردو‌ها با آرمان‌های شهدا و امام شهدا تجدید پیمان خواهند کرد.

وی افزود: در هر اتوبوس یک راوی و یک روحانی، دانش آموزان را همراهی می‌کنند تا ضمن آشنا کردن آن‌ها با مناطق و شرح تاریخ دفاع مقدس به سئوالات آن‌ها در زمینه‌های مختلف پاسخ دهند.

ثمره حسینی خاطرنشان کرد: این دانش آموزان در قالب چهار دستگاه اتوبوس از شهر‌های زابل و بنجار به مدت هفت روز از مناطق جنگی دوران دفاع مقدس بازدید خواهند کرد.

فرمانده سپاه پاسداران زابل تصریح کرد: این برنامه‌ها و اردو‌های راهیان نور در جهت مقابله با جنگ نرم دشمن و آمادگی دانش آموزان و در جهت تقویت بنیه‌ی ایثار و شهادت و ازخودگذشتگی شهدا، امروز شکل‌گرفته است.

ثمره حسینی با عنوان اینکه سفر راهیان نور یک سفر معنوی است، ادامه داد: این سفر اگر با عنایت و توجه باشد به طور حتم انسان را متحول و برنامه و مسیر زندگی او را می‌تواند تغییر دهد.

مدیر آموزش و پرورش زابل نیز در این مراسم گفت: این نخستین کاروان راهیان نور شهرستان زابل است که در سال جاری به مناطق جنگی غرب کشور اعزام می‌شوند.

علی اکبر بزی ادامه داد: اردو‌های راهیان نور یکی از برنامه‌های موثر فرهنگی است که واقعیت‌های دفاع مقدس، رشادت‌ها و از خود گذشتگی شهدای گرانقدر را به نسل جوان جامعه منتقل می‌کند.

وی بیان کرد: افزایش روحیه معنوی و شهادت طلبی و پرورش روح نوجوانان وجوانان که از وظایف مهم آموزش و پرورش است در این اردو‌ها مثمر ثمر بوده و در دراز مدت تاثیرپذیری مناسب دانش آموزان از خط مشی شهدا و افزایش روحیه ایثارگری و از جان گذشتگی آن‌ها قابل مشاهده خواهد بود.
ارسال نظرات