هر محبت و علاقه‌ای به مرور زمان کم رنگ می‌شود اما مسائلی در تاریخ بشریت وجود دارند که نه تنها کهنه نشده بلکه همیشه زنده و جاودان می‌مانند مسئله شهید و شهادت است.
کد خبر: ۸۹۳۷۷۷۵
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، جمشید حجتی‌نیا  در یادواره شهید سیدعبدالله گالش‌حسینی که با عنوان طرح آبروی محله در مقابل درب منزل این شهید در گالش محله برگزار شد، اظهار کرد: هر محبت و علاقه‌ای به مرور زمان کم رنگ می‌شود اما مسائلی در تاریخ بشریت وجود دارند که نه تنها کهنه نشده بلکه همیشه زنده و جاودان می‌مانند مسئله شهید و شهادت است.

وی اظهار کرد: شهدای ما بعد از امامان و ائمه اطهار جز این‌گونه موارد هستند که با داشتن سبقه الهی در دل‌های مردم جای دارند و هیچ‌گاه کم‌رنگ نمی‌شوند.

این یادگار دوران دفاع مقدس تصریح کرد: بنده با بسیاری از شهدای شهرستان رامسر هم‌سنگر بودم که به جرات می‌توان گفت هر کدام از شهدا دارای ویژگی‌های خاصی بودند که در انسان‌های عادی و حتی برخی شهدا نبود و این‌ها جزء گلچین‌ها بودند.

حجی‌نیا با بیان اینکه مقام شهدا غیر قابل وصف است به ویژگی‌های شهید سید عبد‌الله گالش حسینی اشاره و خاطر‌نشان کرد: شهید بزرگوار علاقه ویژه‌ای به قرآن و عترت داشت و همیشه قرآن در دست داشت که حتی در زمان شهادت نیز قرآن در آغوشش بود و به خون شهید آغشته شد.

وی با بیان اینکه در زمان شهادت این شهید چند کارت در جیبش بود که من از آن زمان تاکنون با خود دارم، گفت: شهید گالش حسینی می‌گفت من بر نمی‌گردم و به همین دلیل کارت‌های شناسایی خود را همیشه همراه داشت.

حجتی‌نیا با اشاره به اینکه در پشت این کارت‌ها آیات قرآن در زمینه جهاد و ملاقات با خدا نوشته شده و همیشه همراه شهید بودند، اظهار کرد: امروز من این کارت‌ها را به پدر و مادر این شهید بزرگوار تقدیم می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان رامسر انواع موزه‌های آثار باستانی و مردم شناسی وجود دارد، تاکید کرد: با توجه به اینکه نتوانستیم شهدا و قهرمانان را به نسل جدید معرفی کنیم از همه مسؤولان و مردم می‌خواهم که تلاش کرده تا موزه‌ای احداث شود تا با ارائه برخی از اسناد شهدا آنها را به مردم بشناسانیم.

این یادگار دوران دفاع مقدس در پایان با اشاره به اربعین حسینی و راهیان کربلای زمان جنگ که امروزه به شکل دیگر به نام زائران اربعین در حد جهانی که بزرگترین اجتماع مسلمانان و انسان‌های دنیا به‌شمار می‌رود، از مردم خواست تا این زمینه‌سازان ظهور حضرت مهدی (عج ) را به هر صورتی که می‌توانند همراهی کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها