خبرهای داغ:
استاد برجسته دانشگاه تربيت پاسداري امام حسين(ع) در همايش تربيت و تعالي سپاه گلپايگان: آنهایی که به ظاهر موضوعات توجه می کنند قدرت پیش بینی و تحلیل ندارند.
کد خبر: ۸۹۳۷۶۵۸
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۶

به گزارش خبرگزاری  بسيج از گلپايگان،حجت الاسلام علی دانش، پژوهشگر و استاد دانشگاه امام حسین علیه السلام در همایش تربیت و تعالی سپاه گلپايگان با محوریت حقیقت انقلاب و فرایند دولت اسلامی که در سالن بصیرت سپاه برگزار گردید اظهار داشت: انقلاب های دنیا مانند انقلاب فرانسه و یا انقلاب روسیه چیزی جزء انقلابیون و روابط بین انقلابیون نیست ولی انقلاب اسلامی فراتر از تمام انقلابهای دنیا می باشد زیرا حقیقتی را شامل می شود که حتی اگر انقلابیون هم نباشند این حقیقت همچنان باقی می باشد.

وی با بیان اینکه انقلاب دارای دو بعد ظاهری است كه شامل انقلابیون و ضد انقلابیون است و يك  بعد باطنی که سیرت و ذات و حقیقت انقلاب را شامل می شود اظهار داشت: آنهایی که به ظاهر موضوعات توجه می کنند قدرت پیش بینی و تحلیل ندارند ولی توجه به سیرت و ذات موضوعات، سبب هوشیاری و بیداری می شود.

حجت الاسلام دانش گفت: اگر حقیقت انقلاب را نشناسیم از همراهی با انقلاب باز خواهیم ماند .

وی افزود:آنهایی که در طول تاریخ انقلاب اسلامی با انقلاب زاویه گرفتند آنهایی بودند که با حقیقت انقلاب انس پیدا نکرده بودند.

وی با اشاره به وقایع صدر اسلام بیان داشت: زمانی که رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود اسلام از شرق تا غرب را تحت تأثیر قرار خواهد داد ؛ عده ای صحبتهای پیامبر را نپذیرفتند و باور نکردند زیرا حقیقت اسلام را باور نداشتند.

استاد دانش بیان کرد: اسلام حق است ، موضوع اسلام چیزی فراتر از ما مسلمانان است و حتی اگر ما مسلمانان نباشیم اسلام هست و اسلامی در تمامي اعصار زنده ،پويا و در حال رشد و نمو است.

وی در ادامه با بیان مسائل و مشکلات ائمه اطهار (عليهم السلام)گفت: سیر حرکت و زندگی ائمه اطهار علیهم السلام و تأثیرات این بزرگواران در جامعه ‌نشان از نمو و رشد اسلام دارد.

وی تصریح کرد: اسلام نامی و زنده است و با وجود تمام مشکلات رشد می‌کند و این به دلیل آن است که اسلام حق است و حق از خداوند متعال می باشد .

وی در ادامه با تاکید بر ذات اسلام گفت: اسلام حق مطلق است و هر آنچه در مقابل ذات خداوند قرار گیرد باطل است و حق اراده خداوند است و هر آنچه اراده خداوند باشد کسی حریف آن نخواهد شد.

حجت الاسلام دانش با بیان این نکته که کسانی می‌گویند باید منتظر تمام شدن انقلاب باشیم و یا انقلاب ما باید مطابق با مدل ژاپن ؛ اندونزی و یا ترکیه باشد و یا اینکه نماز بخوانیم ولی کشور را با مدل شرق و غرب بسازیم گفت: اینها کسانی هستند که اعتقاد به خدا و اعتماد به خدا ندارند و خدا از منظر آنها با خدای يك بسیجی که بدون ادعا در راه دفاع از حرم، جان می دهد متفاوت است .

استاد دانش تصریح کرد: کسانی که در مقابل حق دچار اشتباه می شوند و نسبت به آینده انقلاب بی اعتنا می شوند ریشه این موضوع در بی اعتقادی آنها است.

وی با اشاره به مراحل شکل گیری انقلاب در ۵ مرحله گفت: هیچ کمالی برای انسان به صورت دفعی نیست و همه کمالات به صورت تدریجی می باشند.

حجت الاسلام دانش تاکید کرد: کمال دو ویژگی دارد که اولین ویژگی آن تدریجی بودن آن است و دومین شاخصه آن جبری نبودن آن است .

وی با اشاره به روند شکل گیری دولت اسلامی اظهار کرد: اگر قرار باشد بشریت حق را بپذیرد باید باطل را رد کند وبرای تشخیص باطل الگوی حقی باشد .

محقق و استاد دانشگاه تربيت پاسداري امام حسین(ع) گفت: دولت اسلامی باید قواعد و الگو داشته باشد ، انقلابی ایجاد می‌شود ؛نفس نظامات باطل رد و بر اساس نظامات حق کادر سازی صورت می گیرد و سپس جامعه سازی صورت گرفته و در نهایت تبدیل به یک تمدن می شود و در مقابل تمدن غرب ایستاده و ودولت مقتدری را می سازد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها