رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مركزی گفت: از ابتدای ابلاغ پروژه رونق تولید تاكنون ٧١٦ میلیارد تومان تسهیلات ویژه یک‌هزار و ٦٦ طرح صنعتی و تولیدی برداخت شده است .
کد خبر: ۸۹۳۷۶۲۸
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ رقیه یادگاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مركزی با اشاره به برگزاری جلسات ستاد راهبردی و مدیریت اقتصادمقاومتی استان گفت: از ابتدای سال تاكنون ١٧ جلسه اقتصاد مقاومتی در استان مركزی برگزار شده است.

وی افزود: رویكرد اصلی این ستاد بررسی مسائل و مشكلات استان بوده است كه بر همین اساس طرح عارضه یابی برای یک‌هزار و ٦٨١ كارگاه صنعتی با ١٠ نفر كارگر اجرایی شد و حاكی از آن بود که ٣٥ درصد واحدها به صورت كامل تعطیل و نیمه فعال بودند و باقی كمتر از ظرفیت خود فعال بودند .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مركزی تصریح کرد: متوسط ظرفیت كاری واحدهای تولیدی در طرح عارضه یابی ٤٧ درصد بوده و براساس نتیجه این عارضه یابی مهمترین رویكرد ستاد رفع چالش‌های صنایع قرار گرفت و در این بین واحدهای بزرگ كه با مشكلات عمیق‌تر و زمانبر مواجه بودند مورد توجه قرار گرفتند .

یادگاری با بیان اینکه در طرح‌های برش استانی، ٣٨ پروژه مصوب ملی ستاد فرماندهی با برش استانی در نظر گرفته شد، گفت: براساس این برش استانی ٨٤ زیر پروژه برای استان مركزی تعریف شد .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مركزی تصریح كرد: از ابتدای ابلاغ پروژه رونق تولید تاكنون ٧١٦ میلیارد تومان تسهیلات ویژه یک‌هزار و ٦٦ طرح صنعتی و تولیدی برداخت شده است .

وی افزود: ١١٢ واحد تولید كشاورزی و ٩٨ واحدصنعتی در راستای هزینه شدن تسهیلات در جای مناسب ارزیابی شد .

یادگاری با اشاره به در نظر گرفتن ٣٠ هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید گفت: این تسهیلات برای شش هزار واحد نیمه فعال و تولید ٥٠ هزار فرصت شغلی در كشور در نظر گرفته شده است .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مركزی تصریح كرد: سال گذشته اعتباری برای اجرای پروژه‌های ستاد اختصاص نیافت اما امسال در اعتبارات توزیعی ٢٣ میلیارد تومان پروژه در نظر گرفته شده است و ٢٣ میلیارد تومان نیز برای كمک‌های فنی و اعتباری برای فعالسازی بخش خصوصی اختصاص یافته است .

وی افزود: به منظور افزایش اشتغال و تولید در جامعه، بسته تولید و اشتغال، برنامه اشتغال فراگیر، بسته حمایتی از توسعه صادرات غیرنفتی، طرح اشتغالزایی ٥ هزار نفر در روستاهای كشور و طرح رونق تولید استان و پیگیری و نظارت كمی و كیفی بر اجرای برنامه در سطح ملی و استانی تعریف شده است .

انتهای پیام/

ارسال نظرات