سهامدار شرکت هپکو با اشاره به اینکه به عنوان سهامدار هپکو وارث هزار میلیارد بدهی شده‌ایم، گفت: این شرکت دارای 150 میلیارد تومان تناقض حساب است.
کد خبر: ۸۹۳۷۶۱۴
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ اسدالله احمدپور سهامدار شرکت هپکو در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی با اشاره به اینکه با توجه به آشنایی با این شرکت و تجربه کار وارد میدان شدیم، گفت: از آنجاکه بحث اهلیت در مدیریت هپکو مورد نظر بود باتوجه به آشنایی با این شرکت و تجربه کاری وارد میدان شدم.

وی افزود: با حسابرسی انجام شده که توسط سازمان حسابرسی با اختلاف حساب و تناقض 150 میلیارد تومانی در شرکت مواجه شدیم و همچنین میزان بدهی این شرکت معادل 746 میلیارد تومان به بانک‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی است.

احمدپور با بیان اینکه شرکت هپکو هزار میلیارد تومان بدهی و زیان دارد، گفت: امروز ما صاحب هزار میلیارد تومان بدهی و زیان هستیم و برای رفع این مشکل با برنامه‌ریزی 1.5 سال پیش رو وارد میدان شدیم که این برنامه شش ماهه دوم سال 96 و سال 97 را شامل می‌شود و در آن تولید هزار و 180 دستگاه ماشین راه‌سازی دیده شده است.

سهامدار شرکت هپکو تصریح کرد: اجرای این برنامه با انجام سرمایه‌گذاری خارجی ممکن است و براساس رایزنی انجام شده و بازدید سرمایه‌گذار (شرکت اطلس آلمان)، در این خصوص اعلام آمادگی کرده‌اند. و در حال حاضر در مرحله گشایش اعتبار برای ورود قطعات هستیم.

وی افزود: تا زمانی که امکان واردات قطعات آلمانی را نداشته باشیم به بیراهه رفته‌ایم برای این منظور و پیش برد برنامه بانک تجارت متقاعد شد که با پرداخت 550 میلیارد تومان بدهی شرکت ظرف یک سال 800 میلیارد تومان گشایش اعتباری را به انجام برساند.

احمدپور با اشاره به اینکه دفاتر در زمان دعوت برای خرید سهام شرکت در اختیار سازمان خصوصی‌سازی نبوده است، گفت: الان سازمان خصوصی‌سازی به این نتیجه رسیده است که در زمان مذاکره با ما و دعوت برای خرید سهام شرکت، اطلاعات درستی در اختیار نداشته است و تیم قبلی شرکت هم تا 20 تیرماه امسال همکاری لازم را با خصوصی‌سازی نداشت و با حسابرسی متوجه عمق فاجعه در این شرکت شدیم.

سهامدار شرکت هپکو معوقات کارگری را تنها یکی از مسائل و مشکلات این شرکت دانست و گفت: مسائل شرکت باید ریشه‌ای حل شود و بی‌شک درمان مقطعی جوابگو نیست؛ متاسفانه در سه ماه اخیر و تحویل شرکت همکاری که از سوی کارگران می‌رفت با ما نشد.

وی افزود: اعتراضات اخیر کارگری این شرکت نتیجه تجمیع شرایط و مشکلات 10 سال اخیر است و در حال حاضر بعد از اینکه 7 میلیارد تومان پول به شرکت تزریق شده است تنها 5 میلیارد تومان معوقات کارگری باقی مانده است و باید براساس مقررات این پرداخت معوقات صورت بگیرد.

احمدپور با بیان اینکه اعتراضات کارگی و تعطیل کردن کار نمی‌تواند مشکلات این مجموعه را رفع کند، گفت: اکنون امکان پرداخت 2.5 میلیارد تومان بدهی وجود دارد.

سهامدار شرکت هپکو با بیان اینکه هپکو توان ساخت ماشین آلات را دارد، گفت: ما نیازی واردات قطعاتی که امکان تولیدش را داریم، ندارد.

وی افزود: سال 93 قرارداد ساخت 400 دستگاه ماشین‌آلات راهسازی منعقد شده است که از این تعداد تاکنون 133 دستگاه تولید و تحویل شده و 267 دستگاه مانده است که به دلیل زمان بر شدن این قرارداد، سازمان همیاری شهرداری‌ها به دنبال جریمه و فسخ قرارداد بود و ضمانت‌نامه را برای ضبط به بانک ارسال کرده است که اگر تا هفتم آبان‌ماه رسیدگی نشود کل تلاش‌ها و گشایش‌ها از دست می‌رود.

احمدپور در خصوص افزایش 30 درصدی قیمت ماشین‌آلات تولید شرکت، در قرارداد 3000 دستگاه وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: رقم در نظر گرفته شده در قرارداد مربوط به سال 92 است در صورتی که برای سال 96 تنها 30 درصد افزایش قیمت صورت گرفته است و ما قیمت را براساس رقبای بازار تعیین کرده‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات