مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی مطرح کرد

تلاش برای رفع فقر دغدغه شورای جدید کلان‌شهر اراک/ بیش از ۴۴ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان مرکزی

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: بیش از ۴۴ هزار خانواده در سطح استان از حمایت‌های کمیته امداد به ‌صورت مستمر و غیرمستمر برخوردار هستند.
کد خبر: ۸۹۳۷۶۰۹
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ دومین جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای کلان‌شهر اراک با حضور مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی، رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اراک و جمعی از مسئولان شهرداری در صحن شورای شهر اراک برگزار شد.

قنبر موسی‌نژاد مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی در این دیدار با بیان اینکه رویکرد شورای کلان‌شهر اراک را در توجه به مسائل اجتماعی و محرومان قابل ‌تقدیر دانست و گفت: توسعه فرهنگ اجتماعی و گسترش سنت حسنه نیکوکاری در حوزه‌های خدمت‌رسانی راهکاری مؤثر در حل مشکل محرومان و کاهش چهره فقر از جامعه است و همگی باید تلاش کنیم رفع گرفتاری و مشکلات نیازمندان را در اولویت کارها قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای جدید کلان‌شهر اراک دغدغه محرومان را دارند و برگزاری دو جلسه کاری با حضور مسئولان کمیته امداد استان مرکزی در مدت ۴۵ روز کاری نشان از این توجه است، گفت: بررسی و شناخت نیازها و نارسایی‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی، تهیه طرح‌ها و پیشنهادهای اصلاحی و راه‌حل‌های کاربردی از برنامه‌هایی است که هم در شورای شهر و هم در کمیته امداد انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه اساس فعالیت‌های کمیته امداد توانمندی مددجویان تحت حمایت است، گفت: کمیته امداد  با حمایت و پشتیبانی مردم نیکوکار خودکفایی و توانمندی محرومان را مهم‌ترین اولویت کاری خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۴ هزار خانواده در سطح استان از حمایت‌های کمیته امداد به ‌صورت مستمر و غیرمستمر برخوردار هستند، افزود: پرداخت مستمری، تأمین جهیزیه، مسکن، درمان، خدمات فرهنگی و آموزشی، خودکفایی و غیره از جمله خدماتی است که این نهاد به خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌کند.

گفتنی است در این جلسه پس از بحث و بررسی و استماع نظرات اعضای حاضر راهکارهای مؤثر برای کاهش چهره فقر از سطح شهر اراک و تسریع در همکاری‌های مؤثر بین کمیته امداد و شورای شهر اراک بررسی و تصمیماتی اتخاذ شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار