احد جاودانی:

فعالیت هزار و 180 کانون فرهنگی هنری در مساجد مازندران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به فعالیت‌های مساجد در شهرها و روستاهای سراسر این استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد یک‌هزار و 180 کانون فرهنگی و هنری در مساجد سراسر استان مازندران فعال هستند، که تاکنون در انجام رسالت و مأموریت خود موفق عمل کردند.
کد خبر: ۸۹۳۷۴۵۶
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، احد جاودانی در دیدار با اعضای کانون مساجد این شهرستان اظهار کرد: از صدر اسلام تاکنون و در طول تاریخ، مسجد کارکرد مختلفی داشته است؛ به طوری‌که مساجد در هر نقطه ای که قرار داشتند، محل اتصال و ارتباط همه مردم جامعه به شمار می‌آمدند، جامعه‌ای که از اقشار و صنوف مختلفی تشکیل می‌شد.

وی بیان کرد: مساجد در اسلام  سنگرهای بی‌بدیلی هستند که در حکومت‌های اسلامی، تمام امور علمی، فرهنگی، لشکری، کشوری، دیوانی، خدماتی، اقتصادی  و سایر کارهای مهم در آن انجام می‌گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با  یادآوری اینکه نطفه انقلاب اسلامی در کشور ما، در مساجد تبلور یافت، تصریح کرد: سنگر مساجد در تداوم خط اصیل انقلاب، همچنان به‌عنوان سنگر تسخیرناپذیر در مقابل دشمنان، مصون مانده است.

جاودانی یادآور شد: پس از ظهور اسلام و گسترش آن در اقصی نقاط عالم و تشکیل حکومت‌ها و کشورهای اسلامی؛ اگر شهرهایی احداث می‌شدند بر حول سه محور، با در نظر گرفتن سه رکن اصلی ساخته می‌شدند.

وی اظهار کرد: این سه رکن «ارگ شهر»که محل استقرار ساختمان‌های دیوانی وابسته به حکومت‌ها بوده، «بازار شهر» که محل کسب و کار، امور تجاری و محل تجمع اصناف، تجار و بازرگانان بود، همچنین «مسجد جامع شهر»که محل تجمع نماز گزاران، متقیان و مؤمنانمحسوب می‌شود که همواره تمامی امور اجتماعی، نظامی، برنامه‌ریزی، محاربه، جنگ و جهاد نیز با حضور فرد فرد جامعه در این مساجد شکل می‌گرفتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود همچنین به فعالیت‌های مساجد در شهرها و روستاهای سراسر این استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد یک‌هزار و 180 کانون فرهنگی و هنری در مساجد سراسر استان مازندران فعال هستند، که تاکنون در انجام رسالت و مأموریت خود موفق عمل کردند.

جاودانی همچنین بر تقویت فضای پاسخگویی مسؤولان به افکار عمومی با نقش واسطه‌ای رسانه تاکید کرد.

وی  با اعلام حمایت همه جانبه این اداره کل از بسیج رسانه، رضایت‌مندی از عملکرد آن در شهرهای سطح استان، به‌ویژه در شهرستان چالوس را قابل مباهات دانست و افزود: در استان مازندران و به تبع آن در شهرستان چالوس، ظرفیت‌های بسیاری در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای وجود دارد که مستلزم برنامه‌ریزی درست و اصولی و بکارگیری نیروهای مجرب و فعال در عرصه‌های مطبوعات، شبکه‌های اجتماعی، کانون خبری و مؤوسسات فرهنگی است.

علی درخشیده  مسؤول بسیج رسانه شهرستان چالوس در ادامه این جلسه در تشریح نحوه شکل‌گیری، پذیرش اعضا، عملکرد و کیفیت اطلاع رسانی بی‌طرفانه از سوی خبرنگاران این مجموعه، اظهار کرد: خبرنگاران و همه کسانی که در قالب بسیج رسانه فعالیت دارند، توقع دارند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به‌طور همه جانبه از این رسانه ارزشی  و منبع مطمئن اطلاع‌رسانی حمایت کنند.

در ادامه چند تن از پیشکسوتان، خبرنگاران  جوان و فعالان عرصه خبر و بسیج رسانه پیرامون، رسالت و اهداف این تشکل و سیاست‌های کسب خبر، اطلاع‌رسانی مطلوب، رقابت‌پذیری اصولی و تسهیل در دست‌یابی به اخبار و رویدادهای مربوط به عملکرد نهادها و ادارات توضیحاتی ارائه کردند.

عدم وابستگی بسیج رسانه به گروه‌ها و تشکل‌های خطی و سیاسی، به‌عنوان مهم‌ترین شاخصه این تشکل عنوان شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار