امام جمعه شاهرود:

ایجاد دانشکده دندانپزشکی و بین المللی شدن دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اولویت مسئولان باشد

حجت الاسلام امینی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: ایجاد دانشکده دندانپزشکی و بین المللی شدن دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان از اولویت های جدی برای پیگیری مسئولان جدید این دانشگاه باشد.
کد خبر: ۸۹۳۷۴۳۹
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود که در سالن همایش پورسینای این دانشگاه برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه پیشگیری مقدم بر درمان باید در همه حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در خانواده‌ها نهادینه شود، اظهار کرد: خانواده، و رسانه و مسئولان سه ضلع خود مراقبتی و پیشگیری از بروز مشکلات باشند.
وی افزود: خانواده‌ها امروز بیش از هر زمانی باید هوشیار باشند تا از وقوع مشکلات جلوگیری شود چرا که زمانی پیشگیری نباشد می‌بایست برای درمان هزینه زیادی پرداخت کرد.
امام جمعه شاهرود با اشاره به ایجاد دانشکده دندانپزشکی و بین المللی شدن دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان از اولویت‌های جدی برای پیگیری مسئولان جدید این دانشگاه است و گفت: سرمایه‌های انسانی در این بخش تلاش‌های زیادی دارند، اما آماده سازی زیر ساخت‌های لازم برای نیل به این اهداف، یک ضرورت محسوب می‌شود.
امینی با بیان اینکه قانون را تا جایی که نمی‌شکند باید به نفع مردم تفسیر و تعبیر کرد، باید کرد: سلامت نعمت بزرگی محسوب می‌شود لذا دانشگاه باید این بخش را به نحو مطلوب تقویت کند.
وی افزود: به برکت انقلاب خدمات بهداشتی و درمانی در سال‌های اخیر از نظر کیفی و کمی رشد چشمگیری داشته است.
امام جمعه شاهرود گفت: در کنار سلامت، امنیت قرار دارد لذا نباید اجازه دهیم تا یک ناهنجاری فرهنگی رخ دهد و همچنین در مباحث قاچاق کالا و مسائل سیاسی پیشگیری باید صورت گیرد تا نیاز به جراحی اقتصادی کشور نباشد، بنابراین در معروفاتی که به توسعه کشور منجر می‌شوند، باید تعجیل کرد.
سید عباس موسوی نیز در این مراسم با بیان اینکه پاره پاره کردن واحد‌های درمانی خدمت به مردم نیست بلکه خیانت به آن‌ها است، ابراز داشت: با ایجاد این واحد‌ها در واقع قتلگاه ایجاد کرده ایم و نه درمانگاه، لذا باید گفت: شهر‌های بزرگ نباید تصور کنند که این امکانات صرفاً متعلق به آن‌ها است و حق شهر‌های کوچک نادیده گرفته شود.
وی افزود: احداث واحد‌های درمانی تخصصی در شهر‌های کوچک مستلزم تعبیر فرهنگی است که باید الزامات و زیر ساخت‌های لازم مانند دسترسی‌ها و هتلینگ را فراهم کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در شهر‌های کوچک نمی‌توان خدمات رسانی عمرانی را به نحو احسن انجام دهیم، ابراز داشت: در حوزه بهداشت هیچ سقفی در ارائه خدمات وجود ندارد و باید در این زمینه به گسترش فرهنگ بپردازیم.
موسوی در ادامه تصریح کرد: پروژه‌های حوزه بهداشت که از سنوات قبل تعریف شده بود به پایان رسید و در شرایط کنونی ۹۰ پروژه در کمیته مرتبط با حوزه مسائل عمرانی تنظیم شده است.
وی با بیان اینکه بودجه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بالغ بر ۳۰۰ برابر رشد و ۵۰ درصد به زیر ساخت‌های دانشگاه اضافه شد، افزود: ۳۰ هزار متر مربع بنا به این دانشگاه تنها در سه سال اخیر افزوده شده است که قطعاً از لحاظ کیفی نیز نگاه ویژه‌ای به آن‌ها شده است.
در این مراسم رضا چمن به جای عباس موسوی به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود معرفی شد.
در استان سمنان دو دانشگاه علوم پزشکی مستقل شامل سمنان و شاهرود وجود دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار