رضا بختیاری اظهار داشت: بیش از 1000 نفر به عنوان خادم افتخاری نام‌نویسی کرده‌اند و 700 نفر آنها ساماندهی شده‌اند و ساماندهی باقی متقاضیان نیز در حال انجام است
کد خبر: ۸۹۳۷۳۸۲
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶

به گزارش خبر گزاری بسیج از سیستان و بلوچستان، رضا بختیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان اظهار داشت:

ستاد مردمی اربعین استان سیستان و بلوچستان امسال برای سومین سال پیاپی بدون وابستگی به هرگونه نهادی به صورت کاملاً خودجوش و مردمی در روزهای اخیر فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده است.

دبیر ستاد مردمی اربعین استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این ستاد سال گذشته از 22 هزار زائر پاکستانی اربعین حسینی(ع) استقبال و پذیرایی کرد، افزود: با توجه به برآوردهایی که از طریق آمار ارائه شده توسط مجموعه‌های مردمی پاکستان کسب کردیم، پیش‌بینی می‌شود امسال در ایام اربعین میزبان 30 هزار زائر پاکستانی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با کمک نیروهای مردمی در ماه‌های اخیر رایزنی‌هایی با دستگاه‌های مختلف سطح استان داشتیم و موفق شدیم همکاری نهادهایی همچون سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، اداره‌کل اوقاف، پایانه‌های مرزی و مرزبانی را در زمینه میزبانی هر چه بهتر زائران پاکستانی کسب کنیم و این نهادها به طور کامل در زمینه خدمت‌رسانی به زائران پای کار هستند.

بختیاری گفت: ستاد مردمی اربعین استان سیستان و بلوچستان نیروهای مردمی را در قالب کمیته‌های مختلف ساماندهی می‌کند تا خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی در استان به بهترین نحو انجام شود که در این زمینه تاکنون بیش از 1000 نفر به عنوان خادم افتخاری نام‌نویسی کرده‌اند و 700 نفر آنها ساماندهی شده‌اند و ساماندهی باقی متقاضیان نیز در حال انجام است.

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان افزود: هرکس از مردم استان با هر توانی می‌تواند به جمع زائران پاکستانی اربعین حسینی(ع) در استان پهناور و ولایت‌مدار سیستان و بلوچستان بپیوندد و علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام به ربات تلگرامی Arbainsb_bot@ مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 09154696293 تماس حاصل کنند.

وی اظهار داشت: 5 کمیته حمل و نقل، بهداشت و درمان، اسکان، اطعام و فرهنگی در ستاد مردمی تشکیل شده به به زائران پاکستانی خدمات جامعی ارائه شود که خوشبختانه همه فعالیت‌ها حتی فعالیت‌های درمانی توسط نیروهای داوطلب صورت می‌گیرد.

بختیاری گفت: مردم سیستان و بلوچستان افتخار می‌کنند که خادم زائران امام حسین(ع) هستند و در این راستا تلاش می‌شود سال به سال خدمات با کیفیت‌تر و گسترده‌تری به این زائران و دلدادگان حسینی(ع) در استان ارائه شود.

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان عنوان کرد: مردم استان می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را جهت ارائه خدمات به زائران پاکستانی به زائرسرای امام رضا(ع) در زاهدان، اداره اوقاف و یا پایگاه‌های بسیج تحویل دهند.

وی با اشاره به اینکه ستاد مردمی اربعین استان از 2 تا 18 آبان‌ماه به زائران پاکستانی خدمت‌رسانی می‌کند، افزود: تمام تلاش ما بر این است که زائران پاکستانی از زمان ورود به ایران تا زمان برگشت به کشورشان احساس آرامش خاطر داشته باشند و خاطره خوبی از حضور در ایران اسلامی و استان پهناور سیستان و بلوچستان با خود به همراه ببرند.
ارسال نظرات