خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه استان قزوین:

امربه معروف و نهی از منکر کلید دستیابی جامعه به سعادت است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین اذعان کرد: امر به معروف و نهی از منکر کلید دستیابی جامعه به سعادت و فلاح است و اگر به فراموشی سپرده شود باید منتظر بروز ناهنجاری‌ها و به عقب رفتن جامعه باشیم.
کد خبر: ۸۹۳۷۳۷۲
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵

حجت‌الاسلام علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت صاحب‌الامر(عج) قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در خصوص اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک امر مهم و فریضه واجب الهی است.
وی در خصوص اهمیت امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر(ع) مطرح کرد: اهمیت امر به معروف و نهی از منکر به قدری بالا است که مقبولیت سایر فرائض نیز به مقبولیت این دو وابسته است.
این مسئول تشریح کرد: در قرآن کریم نیز می‌خوانیم انفاق حقیقی زمانی محقق خواهد شد که فرد نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر معتقد باشد و برای تحقق آن در جامعه تلاش نماید.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین با اشاره به آیاتی دیگر از کلام‌الله مجید تبیین کرد: قرآن کریم وقتی به بیان صفات جامعه اسلامی و فرد مومن می‌پردازد، قبل از ایمان آوردن به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره می‌کند چراکه اگر این دو نباشد ایمان واقعی نیز نخواهد بود.
حجت‌الاسلام معبودی با بیان سخنی از شهید مطهری ابراز داشت: احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه آن قدر بالا است که انسان کاملی چون امام حسین(ع) برای آن جان خود را فدا می‌کند.
وی امر به معروف و نهی از منکر را کلید دستیابی جامعه به سعادت و فلاح عنوان کرد و گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به فراموشی سپرده شود باید منتظر بروز ناهنجاری‌ها و به عقب رفتن جامعه باشیم.
این مسئول ابراز داشت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر یکی از اصلی‌ترین معیارها برای تحقق امت برتر بودن در جهان است که در قرآن نیز بدان تاکید شده است.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین در خصوص نقش مسئولین در خصوص اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه با اشاره به آیات قرآن تصریح کرد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر از اصلی ترین وظایف مسئولین و حاکمان است که باید نسبت به تحقق آن حساس باشند.
حجت‌الاسلام معبودی ادامه داد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر از وظایف اصلی مسئولین است که در قرآن نیز بدان اشاره شده و اگر مسئولی نسبت به اجرای این فریضه بی تفاوت باشد در حقیقت وظیفه خود را به درستی اجرا نکرده است.
وی در بخش پایانی این گفت و گو خاطرنشان کرد: همه مردم و مسئولین باید تمام تلاش خود را برای تحقق بیشتر امر به معروف و نهی از منکر و رشد و پیشرفت دین در کشور به کار گیرند.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها