همایش سلامت روان در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام

همزمان با هفته بهداشت روان، همایش سلامت روان و تحکیم خانواده ویژه همسران کارکنان سپاه قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۳۷۳۰۷
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ با همکاری بهداشت و درمان سپاه قمربنی هاشم علیه السلام مرکز فرهنگی خانواده های کارکنان سپاه استان، همایش سلامت روان و تحکیم خانواده ویژه همسران پاسداران در سالن مدافعان حرم بنیاد شهید و امور ایثارگران واقع در شهرکرد برگزار شد.

در این همایش دکتر علیرضا روحی از اساتید دانشگاه شهرکرد و مشاور روانشاسی به ایراد سخن پرداخت و اصول ارتقای سلامت روان و عوامل مؤثر در تحکیم بنیان خانواده را تشریح کرد.

دکتر روحی گفت: هر ازدواجی لحظات خوب و بد و شیرین و تلخی دارد؛ ولی آنچه باعث خوشبختی خانواده ها و شیرینی یک زندگی می شود، درک وشناخت زوجین از یکدیگر و بکارگیری اصول ارتباط مثبت با همدیگر است.

وی، لحن صحبت زوجین با یکدیگر و تإثیرپذیری از همدیگر را در استحکام بنیان خانواده مؤثر دانست و ادامه داد: یک ازدواج زمانی موفق است که هر دو طرف به یک میزان از دیگری تأثیر بگیرند.

دکتر روحی بالابردن استانداردها در زندگی مشترک را از دیگر عوامل تحکیم بنیان خانواده و بهبود سلامت روان زوجین برشمرد و در ادامه به تشریح شیوه ترمیم مشاجره های احتمالی در زندگی مشترک پرداخت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار