خبرهای داغ:
آیین بزرگداشت حماسه «۳۰ مهر» با حضور عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همدان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۳۷۳۰۰
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱

آیین بزرگداشت حماسه «۳۰ مهر» در همدان برگزار شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیین بزرگداشت حماسه «۳۰ مهر» دانش‌آموزان همدانی با عنوان «دانش‌آموزان انقلابی» با حضور دکتر علی ‌آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمد ابراهیم الهی تبار معاون سیاسی امنیتی استاندار، سرهنگ حضرتی مسئول راهبردی و سرهنگ بقایی مسئول فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع)، مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش ‌آموزان، مسئولین اداره آموزش و پرورش، فرهنگیان و دانش آموزان پسر در تالار معلم همدان برگزار شد.

این مراسم به همت مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان همدان در راستای تبیین و گرامیداشت حماسه «۳۰ مهر» دانش‌آموزان همدانی و همچنین ارج نهادن به مقام شهدای انقلاب برگزار شد.

در این مراسم باشکوه دکتر علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح واقعه ۳۰ مهر و نقش آن در شکل‌گیری جریان‌های انقلابی پرداخت.

اجرای گروه سرود نور المهدی(عج)، اجرای تئاتر و اهداء حکم انجمن‌های اسلامی مدارس از دیگر محورهای این مراسم بود.

به گزارش بسیج؛ در جریان حماسه 30 مهر 57 دانش آموزان دبیرستان های پسرانه همدان در اعتراض به هتک حرمت به یک دانش آموز دختر توسط یکی از مأموران شاهنشاهی با سردادن شعارهایی حرکت از مدارس را آغاز کردند که در ادامه مسیر اقشار مختلف مردم از روحانیون و طلاب تا کسبه و بازاریان نیز به صفوف دانش آموزان پیوستند که پس از این حادثه جرقه های انقلاب به نوعی در بین مردم ایران زده شد.

حال پس از گذشت سال ها از این رویداد مسئولان و در واقع دردمندان به پاس این حرکت خود جوش و مخلصانه در طی چند سال اخیر این رویداد مهم را در تاریخ رسمی کشور به ثبت ملی رساندند تا با ارج نهادن به مقام شامخ شهدای انقلاب نشان دهد که همچنان ملت ایران به شهدای که در راه وطن واسلام فدا کرده افتخار می کند و ادامه دهنده راه و اهداف آنان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات