آیت الله علم الهدی:

خطابه‌ی حضرت زینب(س) تبلیغات مسموم علیه خاندان پیامبر(ص) را از بین برد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: خطابه‌ی حضرت زینب (س) آنقدر اهمیت دارد که تبلیغات مسموم و پُرخطر معاویه ظرف چهل سال کار و تلاش علیه خاندان پیامبر(ص) را از بین برد و چهره‌ی زشت حکومت اموی را به خوبی معرفی کرد و افکار خفته‌ی مردم شام را بیدار و متوجّه حقایق کرد.
کد خبر: ۸۹۳۷۲۹۰
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی، و امام جمعه مشهد شب گذشته در اجتماع عظیم منشور عزت که همزمان با اولین روز از ماه صفر در سالن ورزشی شهید نامی مشهد برگزار شد گفت: مراسم عزاداری سید الشهدا (ع) در ماه صفر به همه قداستی که برنامه‌های فرهنگی و سنتی ما نسبت به عزاداری حضرت در این دو ماه دارد باید همراه با رشد سیاسی جامعه، مردم و شیعیان تحول مناسب داشته باشد.

وی افزود: با مقدس دانستن همه روضه خوانی ها، زنجیر زنی ها، سینه زنی ها، علم و کتل‌ها که با آن شعائر حسینی که از پدران و مادران در جریان است مقدس شمرده و علاوه بر احیای آن نیز در راستای برگزاری برنامه‌های متناسب با رشد سیاسی جامعه توجه کنیم.

علم الهدی تصریح کرد: امروز در ایران به عنوان قطره‌ای از این کره خاکی که حاکمیت الهی مستقر شده باید عواطف و ابراز احساسات به امام شهید جامعه را متحول کرده و به صورت یک بیدار ساز اجتماعی در آید لذا تنها راه ابراز احساسات و عشق به سید الشهداء (ع) تنها نباید به تببین مظلومیت امام حسین (ع) خلاصه شود.

امام جمعه مشهد در ادامه افزود: روز اول صفر در واقع نمایشگر اقتدار و عزت اهل بیت (ع) بعد از تحمل مصائب، سختی‌ها و شداید است.

نماینده، ولی فقیه در استان خاسان رضوی ابراز کرد: نتیجه مظلومیت و قیام سید الشهداء (ع) باید در کنار بیان مظلومیت تبیین شود چرا که مسئله اشک و بیان مظلومیت امام حسین (ع) محرک عشق، احساسات و نردبانی است که با این نردبان به اوج عزت و نتیجه این قیام در توسعه دین اسلام می‌رسیم.

وی با بیان اینکه عشق به اهل بیت(ع) ابزاری برای رسیدن به هدف و نتیجه است، اظهار کرد: بیان مظلومیت به تنهایی باعث توقف شده که این توقف رکود را به دنبال دارد و لذا افراد حتی قدمی بالاتر صعود نخواهند کرد.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: اگر در کنار بیان مظلومیت امام حسین (ع) که عواطف را تحریک و عشق را به هیجان در می‌آورد نتوانیم برون داد این مظلومیت را دریابیم حسین دوستی ما ناقص و ناتمام است.

وی با بیان اینکه شام کانون مظلومیت اهل بیت (ع) بود، گفت: معاویه ۲۰ سال استاندار و ۲۰ سال خلیفه شام بود که در این مدت لشکر کشی ضد امیر المومنین (ع) بسیار داشت.

آیت الله علم الهدی با اشاره به ایجاد تحول عظیم توسط حضرت زینب (س) در شام، افزود: خطابه‌ی حضرت زینب (س) آنقدر اهمیت دارد که تبلیغات مسموم و پُرخطر معاویه ظرف چهل سال کار و تلاش علیه خاندان پیامبر(ص) را از بین برد و چهره‌ی زشت حکومت اموی را به خوبی معرفی کرد و افکار خفته‌ی مردم شام را بیدار و متوجّه حقایق کرد.

وی گفت: نحوه برخورد شامیان از روز اولی که کاروان اهل بیت (ع) وارد شام شدند تا روزی که می‌خواستند از این شهر خارج شوند با سخنرانی‌های حضرت زینب (س) به خاطر تحولی که در آنان رخ داده آنچنان متفاوت بود که همه شامیان به یزید شوریدند طوری که بعد از ۱۰ روز یزید اهل بیت (ع) را در کمال شکوه از شام راهی مدینه کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار