کشاورزی،شیلات و گردشگری عوامل توسعه اقتصادی دنا

کد خبر: ۸۹۳۷۱۳۴
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
غلام محمد زارعی ظهر شنبه در شورای اداری شهرستان دنا افزود: با پوشش ۳۵۰۰ هکتار دیگر در این شهرستان، شاهد توسعه و رتبه برتر این شهرستان در حوزه کشاورزی خواهیم بود.

زارعی گفت: بیش از ۱۰ پمپاژ اب کشاورزی در چهار سال اخیر فعال شدند و ۵ پمپاژ با ۴۰ میلیارد تومان در دست اقدام است و همچنین بیش از ۱۲۰۰ هکتار از اراضی به مزارع آبی تبدیل خواهد شد.

وی افزود: همچنین ۴۰ کیلومتر بهسازی کانال‌های کشاورزی داشتیم.

نماینده بویراحمد و دنا گفت: در ۷۰۰۰ هکتار باغ شهرستان دنا، ۱۴۰ هزار تن تولید محصول محقق شد و ۸۰۰۰ هکتار باغ جدید خواهیم داشت که تولید را به ۳۰۰ هزار تن برسانیم و باید سردخانه و زیرساخت نیز عملیاتی شود.

زارعی تصریح کرد: شهرستان دنا قابلیت‌های بسیار خوبی دارد و نوید می‌دهم که با برنامه ریزی‌ها تا پایان برنامه ششم، به یک شهرستان کاملا توسعه یافته تبدیل خواهد شد.

زارعی خاطرنشان کرد: با قابلیت‌های طبیعی شهرستان دنا، ۷۰ درصد جمعیت در روستا‌ها و ۳۰ صد در شهر‌ها است و حفظ این شرایط برای ما مهم است و باید مردم را با عزت، سربلندی و معاش خوب در روستا‌ها نگه داریم و اگر این امر را محقق نکنیم تبدیل به حاشیه نشینی می‌شود.

وی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی، آب، کشاورزی، شیلات و گردشگری مهمترین عناصر در توسعه شهرستان دنا است و تمرکز روی آن انجام گرفت و زیرساخت‌هایی نیز نیاز بود.

زارعی گفت: در شهرستان دنا که ۱۲۰ روستای بزرگ وجود دارد، ۵۰۰ هزار متر مربع در دو سال گذشته بهسازی و آسفالت انجام دادیم و طرح هادی در همه روستا‌ها انجام شد.

وی اظهار کرد: در بخش شیلات به عنوان ظرفیت خوب، در حال حاضر ۷۰۰۰ تن تولید شیلات داریم و ظرفیت افزایش به ۱۰۰۰۰ تن در فاز اول را داریم و اشتغال خوبی خواهیم داشت.

زارعی گفت: در حوزه گردشگری که به عنوان مهمترین رکن اقتصادی و اشتغال زایی است، از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر دولت، ۸ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی افزود: همچنین ایجاد و تحقق طرح ویژه منطقه اقتصادی و گردشگری می‌تواند تلفیقی باشد، و ما دنبال ایجاد مناطق ویژه اقتصادی گردشگری هستیم.
ارسال نظرات