خبرهای داغ:
استاندار قزوین در دیدار با مدیرکل و معاونان صداوسیمای مرکز قزوین بر لزوم بسیج همه دستگاه ها بویژه صداوسیما برای مقابله با جنگ نرم دشمنان تأکید کرد.
کد خبر: ۸۹۳۷۰۴۳
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷

به گزلرش خبرگزار بسیج در قزوین، عبد المحمد زاهدی استاندار قزوین در دیدار با مدیرکل و معاومان صدا و سیمای مرکز قزوین اظهار کرد: برای مقابله با جنگ نرم دشمنان تولید فرهنگ و محتوا نقش بسزایی دارد که دراین راستا همه دستگاه ها باید حضور فعال داشته باشند و دراین میان نقش صداوسیمای مراکز استان ها ممتاز و اثر بخش است. 
استاندار قزوین همچنین از معرفی فرهنگ و آداب و رسوم استان ها به عنوان یکی از اولویت های صداوسیما یاد کرد.
وی در ادامه بر ضرورت افزایش سطح پوشش شبکه های صداوسیما در استان تاکید کرد.
زاهدی عنوان کرد: توجه زیادی به رسانه ها خصوصا صداوسیما دارم چون معتقدم تقویت صداوسیما تقویت کل نظام است.
 معصومی فر مدیر کل صداوسیمای قزوین هم در این دیدار از تولید ١٥٠ عنوان برنامه فاخر در صداوسیمای مرکز قزوین خبر داد و گفت: از این 150 عنوان برنامه فاخر, ٣٥ عنوان برنامه  اثر گذار طی ٢ سال اخیر در بخش داستانی و مستند تولید شده است.
معصومی فر در ادامه به ساخت دو مجموعه مستند با عنوان مردان هور و ماموریت در ساحل نیستان در صداوسیمای مرکز قزوین اشاره کرد.
وی افزود: در این مجموعه ها مستند نقش بسیحیان و لشگر ١٦ زرهی در دوران دفاع مقدس به تصویر کشیده شده است.
مدیر کل صداوسیمای مرکز قزوین در ادامه گفت : هم اکنون ٨٧ درصد نقاط مختلف استان تحت پوشش دیجیتال است .
وی اضافه کرد: از مجموع ١٦٤ ایستگاه تلویزیونی ماهواره,  ١٣ ایستگاه از آنالوگ به دیجیتال تبدیل شده و باقی ایستگاه ها  آنالوگ هستند که برای تبدیل آن ها به دیجیتال , ١٥ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی همچنین با اشاره به پیشینه تاریخی , علمی و فرهنگی قزوین گفت: وجود علمای بزرگی همچون شهید ثالث و ملامحمد تقی برغانی و شخصیت هایی چون شهید رجائی ،بابایی , ابوترابی  و لشگری , نمونه ای از سابقه علمی و فرهنگی قزوین است.
معصومی فر به سابقه ٨ هزار ساله قزوین اشاره و عنوان کرد:  وجود بیش از یک هزار و ١٠٠ اثر تاریخی , این استان را به یکی از استان های تاریخی با قدمت طولانی تبدیل کرده است.
وی قزوین را  مهد تفکرات فرهنکی و سیاسی  دانست و افزود: قزوین در دوران دفاع مقدس ,  سه هزار شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها