خبرهای داغ:
مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: تاکنون، 5 هزار و500 نفر در سامانه سماح ثبت نام نموده اند که از این تعداد2 هزار و 500 نفر،ویزاهای خویش را دریافت کرده اند.
کد خبر: ۸۹۳۶۸۷۵
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، ابوالفضل نوفرستی  مدیر حج و زیارت  خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری ویژه اربعین درجمع خبرنگاران اظهارکرد: تاکنون، پنج هزار و 500 نفر در استان برای سفر مذکور ثبت نام داشته اند.

 

 وی ضمن اشاره به اهداف سامانه سماح، افزود: تشکیل بانک اطلاعاتی، تسهیل و تسریع در فرآیند دریافت روادید عراق، جلوگیری از فعالیت افراد غیرمجاز، مدیریت، سهمیه‌بندی و کنترل روند اعزام متقاضیان و ارائه خدمات توسط دستگاه‌های همکار( بیمه، هلال احمر، سازمان تردد ناجا و غیره) به متقاضیان از اهداف این سامانه است.

 

 وی با اشاره به این که بر خلاف تصور بسیاری از افراد مبنی بر رایگان بودن سفر زیارتی اربعین حسینی، ابراز کرد: اصلا این طور نیست و زائران می بایست  اقلام مورد نظر از جمله چفیه،کیسه خواب،کوله پشتی،پتو،مواد غذایی، کفش  مناسب، تلفن همراه، کارت بانکی برای مواقع ضروری، پول و ارز کافی و...،را به همراه داشته باشند.

 

وی با بیان این که داشتن گذرنامه با اعتبار زمانی حداقل 6 ماه،لازمه داشتن سفری ایمن برای  زائرین اربعین است، ابراز کرد: همراه داشتن مشخصات فردی بویژه پیران و سالخوردگان،رعایت موارد امنیتی و حفاظتی ،رعایت ضوابط محل اسکان، پرهیز از بردن زیورآلات و پول زیاد، تهیه داروهای خاص،به همراه داشتن داروهای اساسی  و  پرهیز از  تفرقه گرایی؛ از جمله مواردی است که حتما باید مورد توجه زائران عزیز قرار گیرد.

 

مدیر حج و زیارت استان اضافه کرد: هر کدام از زائرین گرامی باید مشخصات فردی مانند نام و نام خانوادگی، شماره تلفن و آدرس محل سکونت خود و همچنین مدارک گذرنامه، چند قطعه عکس و اصل مدرک مانی فیس خود را به همراه داشته باشند.

 

نوفرستی با اشاره به این نکته که ثبت‌نام در سامانه سماح زائران را بیمه می‌کند، تبیین کرد: یکی از آسیب‌های جدی در این موضع ورود زائران بدون بیمه است که اگر اتفاقی در هنگام سفرشان رخ دهد هیچگونه حمایتی از آنها به عمل نمی‌آید.

 

وی در بحث بیمه زائران، متذکر شد: چنانچه زائران در طول سفر بیمه باشند اگر به هر علتی فوت کنند جدا از رخ دادن حادثه تروریستی، پرداخت غرامت فوت آنها مبلغ 30 میلیون تومان خواهد بود و چنانچه بر اثر حوادث تروریستی نقص عضو شوند تا سقف 200 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

 

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان این مطلب که پیش‌بینی ما آن است که امسال تعداد زائران بیشتر از سال‌های گذشته باشد، مطرح کرد: به علت ازدحام جمعیت بانوان سفر خود را قبل و یا بعد از اربعین به پایان برسانند تا با مشکلی مواجه نشوند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها