مرحله استانی دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان با معرفی نفرات برتر این جشنواره به کار خود پایان داد و برگزیدگان راه یافته به مرحله کشوری معرفی شدند.
کد خبر: ۸۹۳۶۸۶۹
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان گفت: دوازدهمین جشنواره قرآنی «مدهامّتان» در رشته‌های قرائت (تحقیق)، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، اذان، ترتیل، صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه به همت ستاد کانون‌های مساجد کشور در دو بخش خواهران و برادران در روز‌های ۲۷ و ۲۸ مهر برگزار شد.


وی، از ثبت نام الکترونیکی ۵۲۶ نفر در مرحله اول این مسابقات خبر داد و افزود: امروز و در مرحله استانی این دوره از مسابقات ۶۸ نفر در بخش قرائت، اذان، حفظ کل، ترتیل و حفظ ۲۰ جزء و ۱۲۶ نفر نیز صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه با هم رقابت کردند.


گلباغی در ادامه به برترین‌های این دوره از مسابقات اشاره کرد و افزود: میلاد امانی از کانون فرقان مسجد خیبر بهاران سنندج و امیر یونسی از کانون امام شافعی روستای هزارخانی سروآباد به ترتیب نفرات اول و دوم رشته قرائت برادران و برهان محمد پناه از کانون مدهامتان شهرستان دیواندره نیز در همین رشته شایسته تقدیر شناخته شد.



وی ادامه داد: کیمیا سلیمی زند از کانون بعثت مسجد تکیه وچمن سنندج، ماهان نصیری از کانون نبی اکرم (ص) مسجد شهرک پردیس سنندج و نازیلا شریعتی از کانون فرقان مسجد خیبر بهاران سنندج به ترتیب عناوین اول تا سوم رشته قرائت خواهران را از آن خود کردند.



مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کردستان با اشاره به برگزیدگان رشته حفظ کل خواهران بیان کرد: زینب رضایی از کانون مجمع قرآن مسجد جامع سنندج نفراول و اسوه محمودی از کانون اقصی مسجد امام خمینی (ره) سنندج نفر دوم رشته حفظ کل خواهران شناخته شدند.



گلباغی همچنین گفت: زینب جمادی از کانون نورالقلین روستای بیانلو از شهرستان بیجار در رشته ترتیل خواهران عنوان نخست و پیمان احمدی از کانون مجمع قرآن مسجد جامع سنندج، شاکر ملکی از کانون کنعان مسجد کنعانی سنندج، حمید قربانی از کانون بلال حبشی کامیاران نفرات اول تا سوم رشته ترتیل برادران را به خود اختصاص دادند.


وی، محمد فتحی زاده از کانون فرقان مسجد امام علی (ع) ننله سنندج، سعدی شریفی از کانون امام شافعی شهرستان دیواندره و ارشاد مجیدی از کانون اقبال لاهوری حسن آباد سنندج را به ترتیب نفرات اول تا سوم رشته اذان معرفی کرد.


گلباغی همچنین گفت: محمد محمدی از کانون شهرستان دیواندره نفراول، سینا مرادی از کانون صلاح الدین ایوبی مسجد جامع حاجی آباد سنندج نفردوم و زانا تیموری از شهرستان دیواندره نفر سوم در رشته صحت قرائت نماز بخش برادران برگزیده شدند.



وی به نفرات اول تا سوم رشته صحت قرائت نماز در بخش خواهران نیز اشاره و خاطر نشان کرد: حدیث کریمی از شهرستان دهگلان روستای سیس، پریناز شریعتی مسجد کنعان سنندج و مهسا خسروی از کانون آیت ا... خامنه‌ای مسجد سید الشهداء (ع) از شهرستان قروه نفرات برگزیده رشته صحت قرائت نماز خواهران هستند.


مسئول دبیر خانه کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد کردستان همچنین یادآوری کرد: نفرات برگزیده رشته ترتیل، اذان، حفظ کل، قرائت در بخش‌های برادران و خواهران به مرحله کشوری جشنواره که همزمان با ۱۴ آذر سال جاری در مشهد مقدس برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند
 
منبع شبستان
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات