مسئول عقیدتی سیاسی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی: جهاد مخصوص دشمن خارجی نیست، منافق خودش را در درون نظام قرار می دهد، لذا با همه این ها باید جهاد کرد.
کد خبر: ۸۹۳۶۷۹۸
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی مسئول عقیدتی سیاسی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در جمع رزمندگان و کارکنان سپاه روح الله استان مرکزی گفت:دو خطر عمده ای که اسلام را تهدید میکند دشمن خارجی و دیگری اضمحلال داخلی است، دشمن خارجی کسی است که از بیرون مرزها با انواع سلاح ها موجودیت نظام را با فکر خود و دستگاه زیر بنایی عقیدتی، قوانینش و همه چیز خود هدف قرار میدهد .

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی گفت: وقتی ما میگوییم پاسدار انقلابیم، یکی از معانی پاسداری و یکی از ابعاد مفهومی پاسداری، این است که انقلاب مورد تهدید است؛ بله، اگر تهدید نباشد، پاسداری لازم نیست.

وی با بیان اینکه، علاوه بر انجام درست وظیفه سازمانی، " پاسداری از انقلاب اسلامی " گفت: بر اساس سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مدظله العالی) نظام جمهوری اسلامی در صورتی یک نظام زنده است که انقلاب اسلامی در وجود آن جریان داشته باشد.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه گفت:آفت و آسیب جدی که نظام را تهدید می کند اضمحلال درونی است ، یعنی در درون نظام و این مسئله مربوط به غریبه ها نیست، این مال مسئولین است که ممکن است بر اثر خستگی، بر اثر اشتباه در فهم راه درست، بر اثر مغلوب احساسات نفسانی شدن و بر اثر نگاه کردن به جلوه های مادی و بزرگ نگاشتن آنها ناگهان در درون دچار آفت زدگی شوند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی افزود: این دو نوع دشمن، آفت درونی و آفت برونی برای هر نظامی، برای هر تشکیلاتی و برای هر پدیده ای وجود دارد، اسلام برای مقابله با هر دو آفت علاج معین کرده است و جهاد را گذاشته است.

وی گفت: یکی از ابعاد کلمه‌ی پاسداری، کمربسته‌ی انقلاب بودن و هشیاری و بیداری دائمی است

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سپاه پاسداران اضافه کرد: انقلاب اسلامی خط پایانی بر نظام سلطه بود و گفتمان جدیدی ارایه و ارزش ها را حاکم بر جامعه ایران کرد.

وی افزود: امروز ملت ایران با توجه به ایستادگی و ایثار شهیدان همچون یک قدرت برتر بین المللی عمل می کند.

حجت الاسلام ادیانی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و افزود: دشمن از روحیه جهاد و شهادت در هراس است.

وی در پایان گفت: سپاه امانت در دست من و شماست و باید بر معنویت خود در این نهاد مقدس بیفزایم و به تعبیر مقام معظم رهبری در راه رسیدن به وَرَع که یک مرتبه بالاتر از تقواست باید ترک را بر انجام مقدم بداریم، یعنی ترک هر گناهی بالاتر از انجام کار خیر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات