سرگرد گیلانی در کلاس‌ توجیهی و آموزشی فضای مجازی و چالش‌های روبروی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: بیشترین دغدغه پلیس فتا سوءاستفاده از عکس‌های شخصی و اخاذی برخی افراد در رابطه‌های مجازی است.
کد خبر: ۸۹۳۶۷۸۹
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمود گیلانی در این جلسه آشنایی با تهدید‌ها و معایب فضا‌های مجازی را با توجه به رواج بسیار زیاد استفاده از نرم‌افزار‌های اجتماعی در بین دانشجویان ضروری دانست و گفت: بیشترین قشری که مورد سوءاستفاده فضای مجازی قرار می‌گیرند خانم‌ها و بالأخص دختران دبیرستانی و دانشجویان دختر هستند.
وی با اشاره به اینکه یکی از بیشترین آسیب‌هایی که در حال حاضر وجود دارد گذاشتن عکس‌های شخصی در پست‌های اینستاگرام و پروفایل‌های تلگرام و یا حتی نگه‌داشتن عکس‌های شخصی در خود گوشی است افزود: بیشترین دغدغه پلیس فتا سوءاستفاده از عکس‌های شخصی و اخاذی برخی افراد بعد از وجود رابطه‌های مجازی و تهدید به پخش عکس‌ها است.
گیلانی تأکید کرد: دانشجویان یوزر و پسوردی که دانشگاه در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد را حتما عوض کنند، چون پرونده‌هایی در پلیس فتا وجود دارد که شخصی با یوزر و پسورد شخص دیگر به یکی از اساتید توهین نموده و باعث شکایت وی گردیده است.
وی فضای مجازی را ناامن دانست و تصریح کرد: بحث دیگر حک تلگرام و دیگر نرم‌افزار‌هایی است که جدیدا باب شده که تماما برای سوءاستفاده ساخته‌شده و در برخی موارد با درست کردن صفحه‌های جعلی واریز پول قصد حک کردن کارت‌های بانکی و حساب‌های شخصی شما نیز مدنظر سوءاستفاده کنندگان است.
رئیس پلیس فتای شاهرود اظهار کرد: گروه‌ها و کانال‌ها از طرف پلیس فتا کنترل می‌شود و کسانی که در کانال‌های معاند نظام و برهم زننده نظم عمومی عضو باشند و با آن‌ها هم سو و آن‌ها را تأیید کنند به‌شدت برخورد قضایی خواهد شد و در این رابطه افرادی هستند که ابتدا با تشکیل گروه‌های دینی وارد می‌شوند و بعد کم‌کم ماهیت اصلی و کار‌های تشکیلاتی خود را اجرایی می‌کنند.
گیلانی با اشاره به اینکه بیشترین سوءاستفاده در مواردی دیده می‌شود که گوشی و سیم‌کارت بنام یک شخص است و متأسفانه در اختیار شخص دیگری قرار می‌گیرد، به دانشجویان گوشزد کرد: گوشی‌ها را یک مأمن و یکجایی برای ذخیره تمام موارد خصوصی خود ندانند.
وی در موردبحث جدید سولوگامی یعنی ازدواج یک فرد با خود! گفت: نیت این مورد هم عوض کردن افکار جوانان در خصوص نیت حسنه ازدواج است که مورد تأکید پیامبر (ص) است.
در این کلاس همچنین توسط کارشناسان دیگر پلیس فتا هشدار‌هایی در رابطه با عدم ارسال اطلاعات محرمانه یا عکس‌ها و فیلم‌های خانوادگی از طریق فضای مجازی، عدم خرید نرم‌افزار‌هایی مانند هک تلگرام، صیغه یاب، دوربین، ماهواره جیبی و ... از طریق درگاه‌های جعلی و فیشینگ داده شد و مصادیق عینی و بارزی که در شاهرود و در سطح استان و کشور به وجود آمده بود به دانشجویان بازگو شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها