خانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ولایت ایرانشهر هر کدام از رئیس جمهورهای آمریکا با افکار پلید و شیطانی خود سعی در تامین منافع کشور خود دارند بر خلاف برخی مسئولان ساده اندیش که در پی تامین منافع سیاسی و گروهی خود هستند.
کد خبر: ۸۹۳۶۷۷۷
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از سیستان و بلوچستان، محمدصادق خانی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ولایت ایرانشهر در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ایرانشهر گفت: امروز به لطف و عنایت الهی و رهنمودهای مقام عظمای ولایت، مجموعه بسیج دانشجویی یکی از مطالبه گران مؤمن و انقلابی کشور است که نقش بسزایی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در تمام عرصه ها و موضوعات مهم کشور دارد.

وی افزود: مطالبه‌گری همه جانبه دانشجویان مجموعه بسیج دانشجویی دانشگاه ولایت بر آن است تا علاوه بر فعالیت های انقلابی در دانشگاه به مشکلات و دردهای مردم مظلوم استان و همچنین مسائل سیاسی در صدر توجه ویژه داشته باشد.

خانی با اشاره به حواشی اخیر در خصوص برجام اظهار داشت: برجام هنوز نیامده رفتنی شده و بدون به ارمغان گذاشتن دستاوردی، خساراتی محض روی دست کشور و اقتصاد گذاشته است.

وی ادامه داد: جمعه گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید طی سخنانی تند و دیوانه وار آب پاکی را روی دست دلبستگان به کدخدا ریخت؛ کسانی که با خوش باوری و سادگی تمام، پیشرفت و برون رفت از اوضاع نابسمان اقتصادی راکه تماما با تکیه بر داخل و نیروهای متخصص انقلابی حل می‌شد به بهانه مذاکره، تخم مرغ های خود را در سبد یک نظام مستکبر و عهد شکن گذاشتند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ولایت ایرانشهر با بیان اینکه عده‌ای با این بهانه که شخص رئیس جمهور آمریکا دیوانه است که چه بسا تمام رئیس جمهور های ادوار گذشته آمریکا دیوانه و خونریز بوده اند سعی در توجیه اشتباهات و عملکرد ساده انگارانه خود دارند عنوان کرد: ما هم در دیوانگی و مستی این نماینده فرهنگ آمریکایی شکی نداریم اما ظاهرا بعضی می خواهند اشتباهات و خساراتی را که به صنعت هسته ای و اقتصاد با کم کاری و بهانه تحریم وارد آورده اند به دیوانگی ترامپ ربط دهند.

وی ابراز داشت: ترامپ با وجود دیوانگی خود به دنبال منافع استکباری و امپریالیستی کشور آمریکاست؛ ترامپ یا اوباما یا بوش فرقی ندارد هر کدام از رئیس جمهورهای آمریکا با افکار پلید و شیطانی خود سعی در تامین منافع کشور خود دارند بر خلاف برخی مسئولان ساده اندیش که در پی تامین منافع سیاسی و گروهی خود هستند.

خانی اضافه کرد: خیلی ساده و سطحی نگرند آقایانی که اوباما را فردی مورد اطمینان می گماشتند؛ اوباما شبیه روکشی به ظاهر مودبانه بر یک سیرت شیطانی و پلید بود اما ترامپ شیطان بدون پوشش است.

وی به افول صنعت هسته‌ای در سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: چه سخت است چرخش سانتیفیوژهایی را که با گرمای خون شهدای هسته رونق گرفته بودند به سرمای قراردادهای قاجاری ترجیح دادیم! طبق توافق هسته ای، ایران اکثر اورانیوم غنی شده خود را از کشور خارج و قلب راکتور اراک را پر از سیمان و قلب متخصصان داخلی را به درد آوردند؛ سانتریفیوژهای پیشرفته فردو را پلمپ نه بلکه شخم زدند و نابود کردند؛ آیا پایبندی بهتر از ان که در سایت های هسته ای، آژانس با قرار دادن تکنولوژی های فوق پیشرفته نظارتی اطلاعات دانشمندان ما را به راحتی به سازمان های جاسوسی اسرائیل و آمریکا تحویل داد؟!

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ولایت ایرانشهر افزود: ترامپ با فریب افکار عمومی ملت آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم ایران را بزرگترین حامی تروریسم معرفی می کند؛ نیروهای حزب الله لبنان و انصار الله یمن را تروریست می نامد؛ در حالیکه خود حامی ابر تروریست دنیا یعنی عربستان سعودی است؛ میگوید میخواهم سپاه پاسداران ایران را در لیست تروریستی قرار بدهیم، شما بهتر است نگاهی به تن پاره پاره کوکان یمن و عراق بیندازید که چه کسی حامی تروریست است آنوقت صفت خود و نظام کشورتان را به سپاه پاسداران اسلام نسبت نخواهید داد.

وی به انتقاد از خلیج عربی خواندن خلیج فارس پرداخت و تصریح کرد: ما این گفته ترامپ را جدی نمی گیریم چرا که اینها تاریخ ساختگی کشور خودشان را با تاریخ ایران مقایسه می کنند؛ نظامی که با کشتن بیش از 15 میلیون سرخ پوست بومی امریکا پا گرفت باید هم ساده لوحی مانند ترامپ تربیت کند که ذره ای سواد تاریخی ندارد.

خانی اذعان داشت: این گانگستر آمریکایی می خواهد همانطور که از قبل امضا شدن برجام برنامه داشتند با گروگان گرفتن برجام به برجام های 2 و3 و 4 و... برسند؛ این سیر پایان ناپذیر تا جایی ادامه دارد که شبیه عراق در سال های قبل از 11 سپتامبر آنقدر به بهانه مذاکره صنایع نظامی را تضعیف کند که دیگر چیزی برای دفاع از خود و مردمش نداشته باشد؛ درصورتی که ما این امنیت را مدیون نیروهای تفنگ به دستمان هستیم! برخی آقایان این کد را به طرف غربی دادند تا به بهانه دست داشتن ارکان های نظامی کشور در اقتصاد اینگونه در مورد صنایع و سازمان های نظامی ما گستاخانه حرف بزنند؛ هر چند در این 40 سال عمر انقلاب از این اقایان زیاد امده اند و با رسوایی رفته اند.

وی در ادامه با انتقاد از نمایندگان مجلس اظهار کرد: ای کاش در این شرایطی که گرگ های جهانی همه به طرف مملکت اسلامیمان ایران، حمله ور شده اند تصمیم گیرانمان در مجلس باحضورشان اقتدار بیشتری حفظ می کردند؛ اصلا انگار عده ای نماینده ی مجلس شدند تا تریبون جریان خاصی باشند و مطالبات آنها را پیش ببرند یا حرف های تکراری را تَکرار کنند؛ مردم حوزه های انتخابیه شان با مسائل سخت اقتصادی دست و پنحه نرم می کنند آونوقت آقایانی، رفع حصر از نان شبشان واجب تر می شوند و نامه امضا می کنند؛ همه ی هم و غمتشان شده رفع حصر کسانی که چند ماه کشور را به آشوب و اغتشاش کشاندند؛ نمی بینند مردمی که به انها رای دادند چگونه برای سیر کردن زن و بچه شان دربه در کار و نان حلال اند؛ دنبال رفع حصرید؟ که چه بشود؟ که دوباره نظام را به خطر بیاندازید؟ دوباره عده ای خائن بر طبل ضد انقلاب بکوبند و آرامش و امنیت ملی را برهم زنند؟ مردم هرگز با آن ها که در خیابان آتش زدند آشتی نخواهند کرد؛ نگاهی به مردم جنوب همین استان بیندازید که چگونه در فقر و تنگدستی فقط زنده اند و زندگی نمی کنند.

وی ادامه داد: شما نماینده مردم هستید یا نماینده ی افرادی که دنبال ساقط کردن نظام هستند؟ به جای اینکه حرف باغیان و طرد شدگان را تکرار کنید حرف مردم را بشنوید و عمل کنید. اگر وققتتان را بجای پیاده نظام شدن جناح خاصی صرف نکرده بودید الآن شاهد حذف درس های ارزشی و انقلابی از دروس دانشگاهی نبودیم! آری چشممان را بستیم که درس ارزش های دفاع مقدس بی ارزش شد و از ان طرف دروسی در حال جایگزینی است که نه تنها هیچ کاربردی آموزشی ندارند بلکه به دلایلی برای امنیت این منطقه خطرناک و مبدا تحولاتی نچندان مناسب برای اینده است.

ارسال نظرات