خبرهای داغ:
دهمین همایش شعر مسافر آدینه (انتظار) با حضور شاعرانی از هفت استان کشور در اقلید برگزار و کتاب منتخب شعر «مسافر آدینه» که حاصل یک دهه برگزاری همایش بود، رونمایی شد.
کد خبر: ۸۹۳۶۵۷۷
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

دهمین همایش شعر مسافر آدینه (انتظار) با حضور شاعرانی از استان‌های فارس، یزد، اصفهان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و چهارمحال و بختیاری در اقلید برگزار شد. این همایش شعر در دو بخش تخصصی همراه با نقد آثار و بخش اختتامیه همایش به همراه تقدیر از آثار برگزیده به کار خود پایان داد.

در نشست تخصصی شعر با حضور محمدحسین بهرامیان، شاعران منتخب حاضر در همایش و نیز اعضای انجمن اهل‌قلم شهرستان اقلید به شعرخوانی و نقد پرداختند.

همچنین در بخش دوم این همایش مرید محمدی از استان چهارمحال و بختیاری، حسن دهقان از استان فارس، عالیه محرابی از استان یزد، علی فردوسی از استان اصفهان و محمدحسین بهرامیان از استان فارس به شعرخوانی پرداختند.

در ادامه این همایش از کتاب مسافر آدینه (آثار منتخب یک دهه همایش شعر انتظار) توسط بتول معلم، مشاور فرهنگی مدیرکل و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شیراز و حسن دهقان، رئیس انجمن اهل‌قلم استان فارس رونمایی شد.

تجلیل از رضا علی‌اکبری چهره‌ فاخر فرهنگی و شاعر توانمند شهرستان اقلید به همت اعضای انجمن اهل‌قلم شهرستان اقلید از دیگر برنامه‌های همایش شعر مسافر آدینه بود.

سعیده قادری سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان اقلید در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: در دهمین همایش شعر مسافر آدینه در مجموع 267 اثر در بخش شعر به دبیرخانه همایش ارسال شد که 15 اثر پس از داوری برگزیده و در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتکه از میان آثار ارسالی 5 اثر شایسته دریافت مقام و 10 اثر مورد تجلیل واقع شدند.

 قادری با اشاره به استقبال خوب مردم و تداومی که این همایش در یک دهه داشته است افزود: 10 سال برگزاری همایش شعر مسافر آدینه و برگزاری آن به صورت منطقه­‌ای و به‌تبع آن استقبال خوب شاعران برجسته، نوید استمرار برگزاری این همایش با رقابتی شدن و کیفیت بیشتر و در سطوح بالاتر در سال‌های آتی را دارد و این امر مستلزم حمایت هرچه بهتر مسئولین است.

در ادامه این همایش بیانیه هیئت داوران توسط رئیس انجمن اهل‌قلم استان فارس قرائت شد و لازم به ذکر است داوری نهایی دهمین دوره همایش شعر مسافر آدینه را بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان برعهده داشت. پایان‌بخش این مراسم اهدای جوایز برگزیدگان و قدردانی از دست‌اندرکاران همایش بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها