خبرهای داغ:
استاندار فارس گفت: بسترهای حضور مدیریتی بانوان و اشتغال‌آنها در استان فارس باید پیگیری شود زیرا با مساعدت و همکاری فرهیختگان و نخبگان اقتصادی مشکلات استان کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۸۹۳۶۵۷۳
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

اسماعیل تباداردر نشست هم‌اندیشی با بانوان فرهیخته فارس اظهارداشت: بسترهای حضور مدیریتی بانوان و اشتغال آنها را در استان پیگیری خواهم کرد زیرا در تلاشیم با مساعدت و همکاری فرهیختگان و نخبگان اقتصادی مشکلات استان را کاهش دهیم.

استاندار فارس با بیان اینکه  امروزه نمی‌توانیم حضور بانوان را در تمامی عرصه‌های اجتماعی منکر شویم، گفت: آنچه سبب موفقیت بانوان شده اعتماد به نفس آنها و توجه داشتن به توانمندی آنهاست زیرا کانون خانواده مهم‌ترین پهنه زیستی جامعه قلمداد می‌شود.

 وی افزود: بانوان باید گرمابخش این کانون اجتماعی  باشند و به همین منظور در کنار همه مطالبات اجتماعی بانوان باید از مهرورزی و عشق‌ورزی در خانواده غفلت نشود.

تبادار عنوان کرد: بالاتر از 50 درصد نظام علمی و کمتر از 15 درصد اشتغال کشور متعلق به بانوان است و این موضوع بسیار نگران‌کننده است بنابراین ضروری است در افزایش سهم بانوان در زمینه اشتغال تلاش‌های  بیشتری صورت بگیرد.

60 درصد مبتلایان به ایدز نسبت به بیماری خود ناآگاه هستند

پروین افسر کازرونی، رئیس اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در کشو رنزدیک به 34 درصد افراد مبتلا به ایدز بیماریشان تشخیص داده ‌شده است، گفت: پیش‌بینی می شود بیش از 60 درصد  افرادی که به این بیماری مبتلا شده‌اند خودشان نیز ابتلا بودن این بیماری نا‌آگاه هستند.

وی اضافه کرد: طبق آخرین آمار، در ایران 66 درصد انتقال ویروس ایدز از طریق اعتیاد تزریقی، 19 درصد از طریق ارتباط جنسی و 1.5 درصد از طریق انتقال مادر به کودک است.

وی با بیان اینکه در سطح کشور بیش از 170 مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری وجود دارد، عنوان کرد: ناآگاهی افراد از بیماری خود یکی از معضلات مهم است به همین دلیل فردی که مبتلاست و آگاهی ندارد سبب انتقال بیماری به همسر و از همسر به کودکش می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها