خبرهای داغ:
مدیرکل بنیادمسکن استان فارس با اشاره به اجرای طرح‌های هادی در روستاهای این استان گفت: تکمیل این طرح‌های نیازمند اعتبار عمرانی است و حمایت مسئولان ارشد استانی و نماینده‌های مجلس را می‌طلبد.
کد خبر: ۸۹۳۶۵۶۹
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

عطاءالله زمانی در دیداری که اعضای شورای اسلامی روستای محمدآباد استهبان با او داشتند، اظهار داشت: بخش زیادی از روستاهای استان فارس امروز نیاز به بهسازی و آسفالت دارد و باید با یک برنامه‌ریزی همه‌جانبه این مهم مورد توجه مسئولان قرار گیرد تا روز به روز شاهد روستاهایی آباد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین فعالیت بنیاد مسکن در زمینه توسعه روستاها، تهیه و اجرای طرح هادی است، افزود: بنیاد مسکن استان فارس باید برای حدود 2 هزار و 400 روستای بالای 20 خانوار این استان طرح هادی تهیه کند که تاکنون در بیشتر روستاها این طرح تهیه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس خاطرنشان کرد: در سال گذشته طرح هادی در 664 روستای این استان عملیاتی شده است و در مجموع از ابتدا تا کنون در یک هزار و 30 روستای بالای 20 خانوار استان فارس این طرح‌ها اجرا شده است.

وی همچنین به اجرای طرح توسعه معابر در قالب سهمیه قیر رایگان اشاره کرد و گفت : 2 میلیون متر مربع از سطح معابر روستایی این استان آسفالت شده که این میزان آسفالت معادل 200 کیلومتر طول معابر است.

زمانی در پاسخ به مسائل و مشکلات مطرح شده اعضای شورای اسلامی محمدآباد در مورد بهسازی و آسفالت معابر این روستا  بیان کرد: با استفاده از سهمیه قیر مشخص شده برای این روستا آماده تسریع در اجرای این طرح هستیم.

وی گفت: کمبود اعتبارات به یک مشکل اساسی تبدیل شده، اما نهایت تلاش ما در بنیاد مسکن استان فارس این است که در برنامه ششم توسعه بتوانیم با اختصاص اعتبارهای سالانه، مشکلات موجود را در روستاهای فارسرا  تا حدود زیادی برطرف کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس فعالیت‌های قرآنی صورت گرفته در روستای قرآنی محمدآباد را شایسته تقدیر دانست و افزود: در بازدید از این روستا موضوع‌های مختلف در مورد معرفی این روستا به عنوان یک روستای قرآن فعال در استان فارس و شهرت آن به قرآن آباد ایران دنبال می‌شود.

در این دیدار صفی‌الله شاهسونی و علی شاهسون از اعضای شورای اسلامی روستای محمدآباد با معرفی ظرفیت‌های موجود این روستا در برنامه‌های قرآنی به ارائه گزارشی از مسائل و مشکلات موجود این روستا پرداختند.

کمک به ایجاد بوستان در محمدآباد، آسفالت معبر اصلی روستا و معرفی رسمی شهرت روستای قرآنی محمدآباد استهبان به نام قرآن آباد ایران و نصب تندیس قرآنی در ورودی این روستا از موضوع‌هایی بود که توسط اعضای شورای اسلامی روستای محمدآباد در این نشست مطرح شد.

علی شاهسون گفت: در روستای قرآنی محمدآباد علاوه بر اینکه سالانه حدود 100 حافظ کل قرآن از نقاط مختلف کشور به همت موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) موفق به حفظ کل قرآن می‌شوند، حوزه علمیه نیز فعال است که در کمتر روستایی از کشور چنین موردی وجود دارد.

وی بیان کرد: توجه به این روستا به عنوان یک روستای هدف قرآنی در استان فارس، مطالبه‌ای است که مردم محمدآباد دارند و درخواست ما از مسئولان نیز رسیدگی به این موضوع است.

شاهسون خاطرنشان کرد: بدون شک اهمیت مسئولان به برنامه‌های قرآنی و توجه به ایجاد زیرساخت‌های توسعه روستایی نقش تاثیرگذاری در کاهش مهاجرت‌ها دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها