خبرهای داغ:
همایش شعر مسافر آدینه(انتظار) با حضور شاعرانی از استان‌های فارس، یزد، اصفهان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و چهارمحال و بختیاری در اقلید برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۳۶۵۶۲
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

همایش شعر مسافر آدینه(انتظار) با حضور شاعرانی از استان‌های فارس، یزد، اصفهان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و چهارمحال و بختیاری در اقلید برگزار می‌شود.

سعیده قادری، رئیس اداره ارشاد اقلید در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه شهر اقلید به نام امام زمان(عج) نام گرفته است، اظهارداشت: شاعران این شهرستان به رسم ادب از 10 سال پیش شب شعر مسافر آدینه را آغاز کردند که در ابتدا به صورت استانی و پس از آن به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف برگزاری این شب شعر در سطح ملی است، گفت: این شب شعر 27 مهرماه در 2 بخش شعر و داستانک با محوریت انتظار و امام زمان(عج) برگزار می‌شود و در هر بخش برگزیدگان تقدیر می‌شوند.

قادری افزود: در بخش شعر بیش از 267 اثر به دبیرخانه ارسال شده که 15 اثر پس از داوری برگزیده و تقدیر می‌شوند در این میان 5 اثر شایسته دریافت مقام و 10 اثر مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

رئیس اداره ارشاد اقلید با اشاره به استقبال کم از بخش داستانک بیان کرد: در این بخش 2 نفر به عنوان برگزیده معرفی و تقدیر می‌شوند و در کنار برگزاری همایش کارگاه تخصصی شعر و داستان در اقلید برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این همایش که دهمین سال اجرای خود را پشت سر می‌گذارد، عنوان کرد: کتاب مسافر آدینه که از اشعار منتخب این 10 سال تدوین شده در این همایش رونمایی می‌شود.

رئیس اداره ارشاد اقلید تصریح کرد: داوری آثار طی 2 مرحله انجام می‌شودکه مرحله نخست داورانی از استان فارس به داوری آثار پرداختند و در مرحله دوم این داوری توسط بنیاد ملی شعر و داستان انجام شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها