لطفی گفت: موفقیت جبهه مقاومت به خصوص سپاه پاسداران در سوریه و عراق آمریکا را آشفته کرده است.
کد خبر: ۸۹۳۶۵۵۳
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین "محمدنقی لطفی" ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام گفت :مقامات آمریکا ایران را به واسطه فعالیت‌های موشکی مورد شدیدترین تحریم‌ها قرار داده است.

لطفی اظهار کرد: رهبر انقلاب می‌فرمایند مسئله اساسی بی‌اعتمادی آمریکا و ماهیت فریبکارانه این کشور است، آمریکایی‌ها بارها در حین مذاکره از این پروژه فریبکارانه خود نسبت به ایران استفاده کرده‌اند و در حین مذاکرات تلاش داشته تا نظم مورد نظر خود که تغییر نظام انقلاب اسلامی و به نوعی پیوند به اصطلاح با غربی‌ها میانه روی داخلی در ایران ایجاد کنند.

 وی افزود: آمریکا تلاش کرد تا از گردش پولی مالی بانک‌ها ممانعت ورزد و مانع از حل شدن مشکلات بانکی و تعاملات مالی ایران با نظام بانکی بین‌المللی شوند و نمونه بارز آن جلوگیری از فروش هواپیمای ایرباس و بوئینگ است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: آمریکا با مانع تراشی در برقراری اتصالات بانکی نظام بین‌المللی جنگ اقتصادی علیه ایران را کلید زد، گستاخی و عصبانیت رئیس جمهور آمریکا ناشی از شکست‌های منطقه‌ای آمریکا است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: آمریکا سال‌هاست تلاش خود را برای فروپاشی جمهوری اسلامی ایران کرده است و به همین دلیل ترامپ سخنگوی سیاست‌های آمریکا و دوستان و همکاران منطقه‌ای خود خصوصا رژیم آل سعود است.

* موفقیت سپاه در شکست و نابودی داعش ترامپ را آشفته کرده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: موفقیت جبهه مقاومت به خصوص سپاه پاسداران  در سوریه و عراق آمریکا را آشفته کرده است و باعث شد تا ترامپ صحبت‌های بی اساس ارائه کند.

وی ادامه داد: آمریکا به خوبی می‌داند نقش بی‌بدیل سپاه در تامین امنیت جمهوری اسلامی ایران و منطقه مثال زدنی است و سپاه ضربات کوبنده‌ای بر داعش در عراق سوریه و لبنان وارد کرده است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: سپاه پاسدران مردمی‌ترین و محبوب‌ترین نهاد انقلاب و یادگار معمار کبیر انقلاب است.

لطفی تصریح کرد: قدرت بی‌بدیل سپاه در عرصه‌های دفاعی برکسی حتی آمریکا پوشیده نیست، سپاه یکی از ارکان قدرت دفاعی و ملی ایران و قدرتمندترین نیروی نظامی در منطقه است و علت اصلی دشمنی آمریکا با سپاه به خاطر سیلی خوردن آمریکا در منطقه از سپاه و مسئله داعش است.

* اخطار حکیمانه رهبر انقلاب به شیطنت‌های جدید آمریکا پیرامون برجام اتمام حجت به مسؤولان بود

لطفی تصریح کرد: اخطار حکیمانه رهبر انقلاب به شیطنت‌های جدید آمریکا پیرامون برجام اتمام حجت به مسؤولان بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: در مقابل رفتار خصمانه  رئیس جمهور تازه کار آمریکا در قبال برجام باید مسؤولان دستگاه دیپلماسی کشور هیچگاه به آمریکا اعتماد نکنند.

وی ادامه داد: آمریکا با نقص مکرر برجام  تحریم‌های ظالمانه و بیشتر و شدیدتر علیه ملت ایران اعمال کرد، موضع‌گیری شجاعانه قاطع و کوبنده رهبری نسبت به مواضع ابلهانه رئیس جمهور آمریکا بسیار حکیمانه بود.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: اگر بنا باشد که برجام به شکل یک سویه نقض شود باید رفتار متقابل با مواضع انقلابی و کوبنده باشد، نقش اتحادیه اروپا در قبال برجام هماهنگی در اصول سیاست خارجی خود با آمریکا و اتخاذ تصمیم واحد در تضعیف توان دفاعی در منطقه ایران است.

* ورزش‌های سالم یکی از عوامل آرامش روح و روان در زندگی روزمره جامعه است

خطیب جمعه ایلام گفت: نخستین و مهمترین ویژگی یک ورزشکار ایمان و تقوا است، همان ملاکی که باعث برتری یک انسان به انسان‌های دیگر میشود و با این ویژگی انسان نزد خدا گرامی داشته می‌شود و آنچه اسلام می‌خواهد دو قدرت است، یکی قدرت بدنی و جسمانی و دوم قدرت روحی بوده و هردو توامان اثر بخش است.

وی ادامه داد: ورزش یکی از مولفه‌های سبک زندگی اسلامی است، ورزش از جمله تفریحات  سالم و شیرین در زندگی روزمره انسان است.

امام جمعه ایلام گفت: سلامتی میوه ورزش است و در اهمیت سلامتی پیامبر فرمودند هر که تنش سالم است جهان طبق مراد اوست.

شهید مصطفی خمینی نقشی بی‌بدیل در پیروزی انقلاب داشته است*

خطیب جمعه ایلام ادامه داد: شهید حاج آقا مصطفی خمینی علاوه بر مقام علمی فقهی و زهد و پارسایی یکی از پیشکسوتان انقلاب والد گرامیشان امام خمینی است.

وی اضافه کرد: شهید مصطفی خمینی از ابتدای نهضت امام راحل وارد فعالیت‌های سیاسی شد و پس از دستگیری امام خمینی در قیام ۱۵ خرداد رهبری را به دست گرفت و در غیاب امام امت مشعل فروزان انقلاب را با تدبیر و شجاعت روشن داشت و در واقع مهمترین اقدام وی نگه داشتن نهضت امام بود و او پیام‌ها  و اعلامیه‌های امام را به ایران و سایر کشورها  ارسال می‌کرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار