خبرهای داغ:
نویسنده برگزیده دفاع مقدس استان فارس با اشاره به تکمیل بخش محتوایی رمان شهید اسکندری گفت: فرم خاصی برای رمان در نظر گرفته شده که سبب طولانی شدن این کتاب شده است.
کد خبر: ۸۹۳۶۵۴۴
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱

اکبر صحرایی  با اشاره به نگارش رمان شهید عبدالله اسکندری از شهدای مدافع حرم استان فارس اظهار داشت: بخش محتوایی اثر بیش از 90 درصد تکمیل شده و رو به پایان است اما در بخش فرم، تحولی صورت گرفته که منجر به طولانی شدن نگارش آن شده است. 

وی با بیان اینکه این رمان 600 صفحه محتوا دارد، گفت: فرم رمان خطی و مطابق اغلب رمان‌ها و داستان‌های شهدا نیست بلکه با شکست زمان در داستان خود شهید راوی شده است و این روایتگری توسط شهید کار را کمی دشوار می‌کند. 

نویسنده برگزیده دفاع مقدس استان فارس با بیان اینکه در معرفی شهدای مدافع حرم کوتاهی شده است، بیان کرد: آثاری که برای معرفی شهدا نوشته می‌شود باید به نوعی باشد که توسط همه نسل‌ها و اقشار خوانده و ماندگار شود بنابراین باید در انتخاب فرم از ساختارهای مطابق روز داستان‌نویسی استفاده کرد. 

وی با بیان اینکه تلاش بر این است که رمان امسال منتشر شود، عنوان کرد: فرمی که برای این داستان انتخاب شده به ماندگاری اثر و پذیرش آن توسط همه اقشار کمک می‌کند. 

صحرایی که عنوان برگزیده جلال آل‌احمد را در کارنامه خود دارد، با بیان اینکه عنوان «‌مرد راه» به‌عنوان نام اولیه این رمان انتخاب شده است، افزود: این نام برگرفته از اشعار حافظ است و با ویژگی‌های شهید اسکندری همخوانی دارد و هنوز تغییری برای عنوان کتاب انجام نشده است. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها