مصطفی برزگر
معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام:
معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام،هر کسی از مردم استان ایلام و مسئولان وظیفه و رسالت خطیری برعهده دارد و رسالت هنرمندان نیز در بخش انعکاس فعالیت ها و صحنه های بی نظیری است که در مسیر پیاده روی اربعین خلق می شود.
کد خبر: ۸۹۳۶۵۲۸
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ قدرت الله کریمیان، معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام، در نشست هماهنگی سوگواره ملی عکس اربعین در این استان، اظهار کرد: هنرمند فرزند زمانه خویش است و آثار ارائه شده هنرمندان معرف همان زمانه است که در آینده می تواند در راستای انتقال معانی و مفاهیم موثر باشد.

 وی، با اشاره به رمز ماندگاری آثار هنری، ابراز کرد: هنر، یک تاریخ مکتوب به زبان هنر است که می تواند آثار و برکات بسیار خوبی در زمینه تاریخی و انتقال ارزش ها و فرهنگ به نسل های آینده داشته باشد و فرصت اربعین حسینی یک نگاه و هدیه خداوندی به مردم استان ایلام است و نباید این فرصت را از دست داد.

 معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام، ابراز کرد: در راستای استفاده از این فرصت، هر کسی از مردم استان ایلام و مسئولان وظیفه و رسالت خطیری برعهده دارد و رسالت هنرمندان نیز در بخش انعکاس فعالیت ها و صحنه های بی نظیری است که در مسیر پیاده روی اربعین خلق می شود.

 کریمیان، با اشاره به برگزاری سوگواره ملی عکس اربعین، افزود: انتظار می رود که در برگزاری این سوگواره، آثار ماندگاری به یادگار داشته باشیم، عکس دنیایی پر از حرف است، شاید یک عکس معرفی کننده بسیاری از اتقافات باشد و نگاه عکاس و هنری که در عکس وجود دارد، بسیار تاثیرگذار است، باید تلاش شود که سوگواره دبیرخانه دائمی عکس اربعین در کشور مطرح شود که ادای دین به امام حسین (ع) و قیام عاشورای حسینی خواهد بود.

وی، با تاکید بر اینکه باید تلاش مردم و مسئولان در بحث اربعین منعکس شود، تصریح کردک: در سه سال گذشته یک شور جمعی در استقبال و پذیرایی از مردم داشتند و مردم و مسئولان استان در سال گذشته در بحث اسکان و پذیرایی تمام تلاش خود را به کار بستند و باید بتوانیم این تلاش ارزشمند مردم استان ایلام به نمایش گذاشته شود.

 معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام، گفت: در سال گذشته بیش از دو نیم میلیون نفر از مرز مهران تردد داشتند و این یک هنر بود که مردم ایلام خلق کردند و باید آثار ارسالی و برگزیده به این سوگواره، در یک مجموعه گردآوری شود و به صورت مکتوب چاپ که یک ماندگاری در این زمینه وجود داشته باشد.

 کریمیان، گفت: در سپاه و بسیج، تصدی کاری امور وجود ندارد، اما در جاهایی که کار نمی شود با همان رویکرد آتش به اختیار فرهنگی وارد عرصه خواهد شد، در هرجایی که کاستی و نقصی وجود دارد، سپاه و بسیج وارد می شود و هر دستگاه و نهادی که نیاز به همکاری و تعامل داشته باشد، سپاه و بسیج کمک کار و همراه آن نهاد خواهند بود.

 وی، یادآور شد: همانطور که خرمشهر نگین خوزستان است، مهران نیز نگین ایلام است، اما باید کل استان معرفی شود و امروز مهران در جایگاه خوبی قرار دارد و از سوی باید کلیت استان ایلام برای کشور معرفی شود، استان ایلام در ایام اربعین میزبان عکاسان مطرح کشور خواهد بود و باید از این فرصت استفاده کرد و صرفا برگزاری سوگواره مطرح نسیت و باید به دستاوردها و اهداف آن نیز دست یافت.

معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: علی رغم گشایش مرزهای جدید، به نظر می رسد که بار ترافیک اصلی در ایام اربعین سال جاری نیز بر دوش استان و مرز مهران خواهد بود و باید در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شود.

 

 

ارسال نظرات