خبرهای داغ:
معاون توسعه مشاركت‌هاي مردمي اداره‌كل كميته امداد امام خميني استان قم خبر داد
معاون توسعه مشاركت‌هاي مردمي اداره‌كل كميته امداد امام خميني استان قم از اجراي طرح هر مسجد يك جهيزيه در قم خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۶۵۱۴
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، اکبر رشیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم، با اشاره به طرح هر مسجد یک جهیزیه اظهار کرد: در نظر داریم این طرح در تمام مساجد استان عملیاتی شود تا اقلام یک جهیزیه در مساجد پیش‌بینی شود که در این بخش از خیران و اهالی در تأمین هزینه آنها کمک دریافت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: 4 میلیارد و 100 میلیون تومان کمک از 20 هزار و 50 حامی در 6 ماهه نخست امسال جمع‌آوری شده که از هزار و 950 یتیم و 2 هزار و 700 فرزندان محسنین حمایت می‌کنند اگر هر حامی این امر را پیگیری کند که یک حامی در کنار خود دعوت کند؛ تعداد حامیان به دو برابر افزایش پیدا می‌کند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی استان قم با بیان اینکه ظرفیت‌هایی در کمیته امداد در زمینه تعامل با مؤسسات خیریه ایجاد شده است گفت: بحث تعدد مراکز خیریه فرصت و تهدید است که برای کاهش تهدید این مؤسسات کمیته امداد اداره‌ای با عنوان تعامل با مؤسسات خیریه ایجاد کرده که برای آنها نیرو و اعتبار پیش‌بینی کرده تا در قالب ظرفیت تعامل با مؤسسات خیریه هم‌افزایی شود.

وی یادآور شد: بسیاری از خانواده‌های غیر نیازمند و فقیرنما به این مؤسسات مراجعه کرده و از منابع این مؤسسات استفاده می‌کنند در حالی که فقرای واقعی که آبرومند هستند و توان مراجعه به مؤسسات را ندارند و ممکن است از یک یا تعداد محدودی مؤسسات بهره‌مند شوند.

رشیدی عنوان کرد: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با مجوز بانک مرکزی و با ظرفیت بانکی فعالیت دارد و در زمینه ترویج قرض الحسنه فعال است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها