خبرهای داغ:
رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق:
رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق گفت: موکب‌های ایرانی باید برای تقویت موکب‌های عراقی گام بردارند و زائران ایرانی نیز باید نسبت به مشارکت در میزبانی از زائران اهتمام ویژه داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۳۶۵۱۲
|
۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحمید حسینی ظهر امروز در دومین همایش ملی هیأت‌های فعال در عرصه اربعین که در سالن  همایش‌های مجتمع آموزشی و فرهنگی یاوران مهدی(عج) برگزار شد، با اشاره به اینکه شرایط اربعین امسال نسبت به سال‌های گذشته بسیار تغییر کرده است، اظهار کرد: اگر در سال‌های گذشته طی یک هفته و 10 روز از زائرین در عراق میزبانی می‌کردیم اکنون باید 20 روز قبل از اربعین میزبانی خود را آغاز کنیم چرا که حماسه اربعین از نظر زمانی توسعه یافته است و بسیاری از افراد اکنون نیز در حال پیاده‌روی به سمت کربلا هستند.

وی با بیان اینکه دولت عراق در حوزه اربعین دخالتی ندارد، تصریح کرد: تامین امنیت و بهداشت به عنوان مباحث مهم مطرح است که دولت عراق در این حوزه‌ها فعالیت خود را دنبال می‌کند اما هیچ دخالتی در مراسم اربعین حسینی ندارد.

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق خاطرنشان کرد: اکنون بسیاری از عراقی‌ها در شهرهای مختلف موکب‌های خود را برپا کرده و آماده زیارت از زائرین هستند اما برای رفتن پیاده به سمت کربلا و زیارت امام حسین(ع) برنامه‌ای ندارند چرا که برای میزبانی از زائر امام حسین(ع) اولویت بیشتری قائل هستند.

وی با تاکید بر اینکه هیأت‌های مذهبی باید به دنبال خدمت در موکب‌های عراقی باشند، مطرح کرد: میزبانی از زائران اربعین فرهنگ و اعتقاد مردم عراق است به همین علت ایرانی‌ها باید مراقب باشند که در خدماتی که در اربعین دنبال می‌کنند به میزبانی عراقی‌ها احترام گذارند.

حسینی با اشاره به اینکه نباید به فرهنگ اصیل میزبانی عراقی‌ها از زائرین خدشه‌ای وارد شود، عنوان کرد: در گذشته روز 20 صفر مردم مناطق مختلف عراق در کربلا حضور داشتند اما امسال مردم در شهرهای خود حضور دارند تا از زائران استقبال کنند.

رئیس موسسه نجف اشرف عراق اضافه کرد: موکب‌های ایرانی باید برای تقویت موکب‌های عراقی گام بردارند و زائران ایرانی نیز باید نسبت به مشارکت در میزبانی از زائران اهتمام ویژه داشته باشند.

وی مطرح کرد: بر اساس فرهنگ عراقی‌ها هیچ موکبی حق ندارد از پذیرفتن هر فردی ممانعت کند اما با این وجود موکب‌هایی برای افرادی ویژه توسط برخی ایرانی‌ها ساخته می‌شود که همه را راه نمی‌دهند، این مجموعه‌ها باید واژه موکب را از نام خود بردارند چرا که این تعریف موکب نیست.

حسینی با تاکید بر اینکه آموزه‌های عاشورا باید در میان مردم ترویج شود، گفت: امام حسین(ع) به دنیا درس آزادی و استقلال را می‌دهد و می‌گویند که در مسیر اسلام و آزادی نه فقط جان بلکه همه داشته‌های خود از جمله فرزندان و خانواده را نیز باید فدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون انقلاب اسلامی فرماندهان و رزمندگان مشخصی دارد که با توان آنها می‌تواند حریم حرم را حفظ کند به همین علت باید پرچم این انقلاب را زیر سایه فرماندهی آیت‌الله خامنه‌ای حفظ کرده و برای گسترش آن تلاش کنیم تا روزی با فرماندهی این شخصیت در مسجدالاقصی نماز بخوانیم.

ارسال نظرات