خبرهای داغ:
دبیر جامعه ایمانی مشعر از برگزاری مراسم بین‌المللی بزرگداشت شهدای مدافع حرم در اربعین امسال خبر داد و گفت: در این نشست بین‌المللی با حضور جمعیت قابل توجهی از زائران تکریم شهدای مدافع حرم به زبان‌های مختلف دنبال می‌شود.
کد خبر: ۸۹۳۶۵۱۱
|
۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، رحیم آبفروش ظهر امروز در دومین همایش ملی هیأت‌های فعال در عرصه اربعین که در سالن همایش‌های غدیر مجتمع آموزشی و فرهنگی یاوران مهدی(عج) برگزار شد، با اشاره به اینکه منویات رهبری در حوزه رابطه حکومت و مردم به شیوه مطلوب درک و پیاده‌سازی نشده است، اظهار کرد:‌ فاصله نگاه‌ها و راهبردهای مسؤولان با مردم بسیار است در حالی که رهبر انقلاب اسلامی بارها تاکید داشته‌اند که مردم از جایگاه والایی برخودار هستند.

وی با بیان اینکه حرکت‌های خودجوش مردمی به صورت ویژه مورد توجه رهبری قرار گرفته است، تصریح کرد: فرمان آتش به اختیار رهبر انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که بسیاری از مسؤولان نتوانسته به رسالت و وظایف خود عمل کنند.

دبیر جامعه ایمانی مشعر خاطرنشان کرد: اکنون چهل سال از عمر انقلاب می‌گذرد به همین علت برخی خسته شده و به سمت کسب، کار و تجارت حرکت کرده‌اند در حالی که در شرایط کنونی ضرورت حرکت‌های انقلابی به خوبی قابل احساس است به همین علت با تکیه بر نسل جوان انقلابی مردم را در هیأت‌های مذهبی به عنوان یک مجموعه توانمند گردهم آوردیم تا بتوانیم مقابل تهاجمات ایستاده و از فرصت‌های مختلف از جمله اربعین استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: اکنون به جای اینکه مسؤولان از مدیران هیأت‌ها که به دنبال کارهای مردمی هستند تقدیر کنند برای ضربه زدن به این افراد هر کاری را انجام می‌دهند.

آبفروش با تاکید بر اینکه اجتماع امروز مقدمه‌ای برای هجرت است، یادآور شد: در شرایط کنونی زمان میدان خالی کردن نیست بلکه زمان حضور محکم و با قدرت است چرا که برخی از مسؤولان می‌خواهند هزینه‌ها را از مردم دریافت کنند و خدمات و مدیریت را بر عهده گیرند.

وی با اشاره به اینکه نداشتن رفتارشناسی درست از مردم سبب برخوردهای اشتباه و کارهای ناموفق توسط دولت می‌شود، گفت: نیت برخی خالص و پاک است اما نمی‌دانند چگونه با جماعت هیأتی برخورد داشته باشد.

آبفروش با بیان اینکه هیأت‌های مذهبی به عنوان مجموعه‌های مردمی جایگاهی راهبردی دارند، عنوان کرد: در جریان اربعین حسینی با جریان‌هایی مواجه هستیم که به دنبال انحراف کردن جریان اربعین هستند.

وی بر لزوم برگزاری مراسم های عزاداری در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی به ویژه نجف اشرف تاکید و خاطرنشان کرد: هیأت‌های مذهبی به دنبال موازی‌کاری نیستند به همین علت فقط برای برداشتن بارهای زمین مانده تلاش می‌کنند.

دبیر جامعه ایمانی مشعر اضافه کرد: هر چند هیأت رزمندگان برای حضور سخنرانان و مداحان برجسته کشوری در حرکت اربعین حسینی برنامه‌ریزی کرده و امیدواریم هیأت‌های مذهبی استان‌های مختلف در کاروان‌های خود سخنران و مداح همراه داشته باشند اما امسال جامعه ایمانی مشعر نیز با توجه به رسالت‌های خود جمعی از مداحان و سخنرانان توانمند غیرمشهور را هماهنگ می‌کند تا این افراد در مراسم های مورد نیاز نقش‌آفرینی کنند.

وی افزایش ارتباط عراقی‌ها و ایرانی‌ها در قالب هیأت‌های بین‌المللی را یکی دیگر از اولویت‌های جامعه ایمانی مشعر برشمرد و گفت: برای برگزاری مراسم های مشترک به زبان‌های عراقی و ایرانی و هیأت‌های آذری، اردو، افغانی و لاتین زبان برنامه‌ریزی شده است.

آبفروش از برگزاری مراسم بین‌المللی بزرگداشت شهدای مدافع حرم در اربعین امسال یاد کرد و افزود: در این نشست بین‌المللی با حضور جمعیت قابل توجهی از زائران تکریم شهدای مدافع حرم به زبان‌های مختلف دنبال می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها