خطیب جمعه چرام گفت: اروپا آمریکا را برای بدست آوردن ایران از دست نمی دهد.
کد خبر: ۸۹۳۶۴۷۳
|
۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹
امام جمعه شهر چرام در خطبه‌های نماز همراهی بی، چون چرای اروپایی‌ها با آمریکاجمعه این شهر عواملی مانند دعوت مردم کوفه و عدم بیعت امام (ع) با یزیدیان یا عامل امر به معروف و احیای ارزش‌های دینی را برای انگیزه قیام سید الشهداء (ع) ذکر کرد و گفت: برای شناخت بیشتر ماهیت و اهداف امام و قیام امام باید به کلمات امام از زمان حرکت از مدینه تا مکه و سپس کربلا مراجعه کرد.
حجت الاسلام افشار افزود: رهبر انقلاب در دیدار با نخبگان در تاریخ ۲۶ مهر ماه امسال با اشاره به یاوه گویی‌های اخیر رئیس جمهور آمریکا درباره ایران فرمودند"یقین بدانید آمریکا این بار هم از ایران تو دهنی خواهد خورد".
وی گفت: رهبر معظم انقلاب هفت توصیه پیرامون مسائل اخیر برشمردند که ـ. بلاهت ترامپ شما را از مکر آمریکا غافل نکند ـ. عناصر اقتدار کشور باید تقویت شوند - اروپا برای حفظ برجام در مقابل اقدام عملی آمریکا اقدام متقابل انجام می‌دهد سه محور اصلی این سخنان است.
حجت الاسلام افشار افزود: بعضی کشور‌های اروپایی مانند انگلیس و فرانسه از مواضع رئیس جمهور آمریکا حمایت کرده اند و هیچگاه اروپا به دلیل منافعش، ایران را انتخاب نخواهد کرد.
امام جمعه چرام با بیان اینکه مبادلات اقتصادی بین اروپا و آمریکا ده‌ها برابر ایران است و آن‌ها به دنبال منافعشان در کشور ما هستند گفت: اگر اروپایی‌ها صادق هستند باید مقابل آمریکا موضع عملی بگیرند که هیچگاه چنین نخواهند کرد.
افشار افزود: نباید اشتباهاتی که در بزرگ کردن آمریکا انجام گرفت را درباره اروپا تکرار کنیم، چون نتیجه برجام برای ما محسوس نیست و آنچه دیده ایم بد عهدی و قابل اطمینان نبودن آمریکا است.
وی گفت: رئیس جمهور مخلوع مصر پس از سرنگونی گفت: هر کس لباس آمریکا را به تن کند عاقبت عریان خواهد ماند.
ارسال نظرات