خبرهای داغ:
مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام عنوان کرد
مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام با بیان اینکه برای مراسم های اربعین امسال 40 سخنران برجسته کشوری دعوت شده‌اند، گفت: تا کنون از میان این افراد 15 نفر برای حضور در برنامه‌های اربعین اعلام آمادگی کرده‌اند، در بخش مداحان نیز حضور 30 نفر پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۸۹۳۶۳۹۹
|
۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سردار علی‌اکبر مداحی پنجشنبه شب در دومین همایش ملی هیأت‌های فعال در عرصه اربعین که در سالن همایش‌های غدیر مجتمع آموزشی و فرهنگی یاوران مهدی(عج) در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه در سال گذشته 40موکب برای اربعین پیش‌بینی اما در مجموع 33 موکب با حضور 55 سخنران و مداح برپا شد، تصریح کرد: در این موکب‌ها مراسمات مختلفی با حضور صدها هزاران نفر از زائران برگزار شده است.

وی با بیان اینکه برای مراسم های اربعین امسال 40 سخنران برجسته کشوری دعوت شده‌اند، عنوان کرد: تا کنون از میان این افراد 15 نفر برای حضور قطعی در برنامه‌های اربعین اعلام آمادگی کرده‌اند، در بخش مداحان نیز حضور 30 نفر برای اربعین امسال پیش‌بینی شده است.

مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام از اعلام آمادگی 35 موکب برای برگزاری مراسم های مختلف در اربعین حسینی یاد کرد و گفت: بررسی وضعیت این موکب‌ها انجام می‌شود تا در صورت داشتن شرایط لازم هماهنگی‌های لازم برای آنها انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه شور و شعور حسینی در برنامه‌های مختلف اربعین وجود دارد، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با تشویق افراد به سمت مراسم های عزاداری در راستای تربیت منتظر واقعی گام برداریم؛ اربعین حسینی مسیری است که با وجود سختی‌های بسیار، سازنده و تربیت کننده افراد است به همین علت حضور افراد در اربعین ارزش بسیاری دارد.

مداحی یادآور شد: هیأت‌های مذهبی باید با نگاه به عملکرد حضرت زینب(س) به دنبال ترویج فرهنگ حسینی باشند و در اربعین حسینی نیز با استفاده از فضای مجازی و انعکاس صوت و تصویر اقدامات خود را به همگان معرفی کنند.

وی ارتباط‌گیری هیأت‌های ایرانی با مواکب عراقی را بسیار اثرگذار خواند و مطرح کرد: هر فردی که در اربعین حسینی حضور می‌یابد وظیفه دارد با مردم عراق ارتباط برقرار کرده و فرهنگ مورد پسند اهل بیت(ع) را ترویج دهد.

مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام با بیان اینکه هیأت‌های مذهبی باید نسبت به برپایی نماز جماعت در مسیر پیاده‌روی اربعین اهتمام جدی داشته باشند، تصریح کرد: روحانیون کاروان‌ها نیز باید نسبت به برخی از حساسیت‌های عراق آگاه باشند تا به شیوه مطلوبی رسالت‌های خود را دنبال کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها