مصطفی برزگر
معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمؤمنین در همایش ارتقاء سواد رسانه ای؛
معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمؤمنین ایلام گفت: ارتقاء سواد رسانه ای یک اصل است و باید تلاش شود دشمن نقشه هایی را که در این زمینه برای ما تدارک دیده اند با درایت نقش بر آب کرد.
کد خبر: ۸۹۳۶۳۸۰
|
۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ "قدرت اله كريميان" معاون هماهنگ كننده سپاه أميرالمؤمنين ( ع) استان ايلام در آيين افتتاحيه دوره فراگيران سواد رسانه اى  استان ايلام گفت: حجم بالايي از اطلاعات ما را محسور كرده كه بعضا به صورت غير طبقه بندي شده در اختيار كاربران فضاي مجازي قرار ميگيرد.

معاون هماهنگ كننده سپاه أميرالمؤمنين استان ايلام اظهار كرد: تناقضى بين اطلاعاتي كه در فضاي مجازي در اختيار ما قرارميگيرد و نه دانسته ها و فرهنگ و مذهب ما وجود دارد.

وي افزود: فرهنگ عام اما خاص است و این يکی از تعاریف و اصول فرهنگ است، همه كشورها داري فرهنگ هستند اما هر ملتي فرهنگ خاص خود را دارد.

كريميان تاكيد كرد: در رسانه هاي بيگانه در لابه لاي اخبار واقعي بسياري از اخبار غير واقعي  در اختيار مخاطب قرار ميگيرد. كه اگر آگاهانه عمل نكنيم و سواد رسانه اي لازم را نداشته باشيم قطعا به بيراهه ميرويم و غربزدگي بر جامعه ما حاكم ميشود.

معاون هماهنگ كننده سپاه عنوان كرد:  فضاي مجازی امروز جزء لاینفک زندگی ها شده است و باید بتوانیم در مسیر درست از این علم استفاده کنیم.

وی افزود: فرهنگ صحیح استفاده از فضای مجازی باید توسط اهل فن در کشور تبیین شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمؤمنین ایلام تصریح کرد: ارتقاء سواد رسانه ای یک اصل است و باید تلاش شود دشمن نقشه هایی را که در این زمینه برای ما تدارک دیده با درایت نقش بر آب کرد.

وی ابراز کرد: اگر مسلط به حقایق فضای مجازی و سیاست آن نباشیم مطمئنا با چالش مواجه می شویم.

کریمیان گفت: باید با افزایش و تحلیل درست محتوا بتوانیم به درستی خوراک برای جامعه تهیه کنیم تا مخاطبین ما به بیراهه نروند.

بیش از ۴۰ میلیون درگیر در عرصه فضای مجازی هستند  و اگر بدون حساب و کتاب در این عرصه سیر کنیم مطمئنا با دغدغه های بزرگی روبرو خواهیم شد، لذا روز به روز باید بر افزایش سطح آگاهی افراد جامعه بیافزائیم.

 

ارسال نظرات