آیت‌الله خاتمی:

چهره منفور آمریکا با خیانت بزرگ در برجام روشن شد

عضو هیأت‌رئیسهٔ مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه دشمنان با دبه کردن در برجام به دنبال توافق ثانویه و از بین بردن قدرت دفاعی ایران هستند گفت: چهره منفور آمریکا باخیانت بزرگ در برجام روشن شد که چه دولت عهدشکنی است.
کد خبر: ۸۹۳۶۳۵۵
|
۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله سید احمد خاتمی امشب در نخستین یادواره استانی شهدای مدفون در بقاع متبرکه خراسان رضوی اظهار داشت: یاد و خاطره شهیدان باران رحمت است و در هر فضایی که فرهنگ شهادت در آن فضا باشد عطر ایثار، عشق به خداوند و عطر جانبازی عاشقانه در راه خداوند است.

وی با اشاره به این‌که مجلس شهیدان با مجلس اموات معمولی متفاوت است، افزود: برای  اموات معمولی مجلس برگزار می‌کنند و مردم نیز به دلیل این‌که زنده و مرده مؤمن احترام دارد با حضورشان احترام می‌گذارند، اما مجلس شهیدان یک مجلس هدفمند است به‌طوری‌که تک‌تک افرادی که در این مجلس نورانی حاضر شدند اگر در جلوی درب یک خبرنگاری ایستاده باشد و از آن‌ها سؤال کند که به چه هدفی به این مجلس آمده‌اید پاسخ می‌دهند که می‌آییم تا به شهیدان عزیزمان بگوییم که خط و راهتان ادامه دارد و می‌آییم تا با شهیدان عزیز بیعت کنیم.

عضو هیأت‌رئیسهٔ مجلس خبرگان رهبری بیعت با شهیدان را حفظ نظام اسلامی دانست و یادآور شد: به برکت خون این شهیدان، حکومت سیاه طاغوتی 57 ساله سرنگون شد و بر ویرانه‌های آن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت؛ نظامی که سرمایه آن خون بیش از 200 هزار شهید است و سلسله‌ای که هنوز هم ادامه دارد.

وی با تأکید بر این‌که همواره کشور ما معطر است به عطر شهیدان مدافع حرم بیان داشت: همان قداستی که شهیدان دفاع مقدس، شهدای منا، شهدای ترور و شهدای مکه داشتند همان قداست را امروز شهدای مدافع حرم دارند.

خاتمی با اشاره به این‌که تجلیلی که امت اسلامی از شهید حججی انجام داد در حقیقت تجلیل از همه شهدای مدافع حرم و همه شهیدان عزیز و گرامی بود، خاطرنشان کرد: آمدن به این محفل معنوی، معنایش این است که به شهیدان عزیزمان بگوییم شما نفیس‌ترین کالا را که کالای جانتان بود را در راه خدا دادید و ما با شما بیعت می‌کنیم که تا آخرین نفرمان، آخرین نفسمان و آخرین قطره خونمان از ارمغان مقدس شما پاسداری خواهیم کرد.

*چهره منفور آمریکا با خیانت بزرگ در برجام روشن شد

وی بابیان این‌که ما در مسیر حفظ این نظام اسلامی، با آموختن هوشیاری که از شهیدان آموخته‌ایم آن را حفظ خواهیم کرد گفت: دشمن 38 سال در حال توطئه علیه انقلاب اسلامی ماست و در قصه برجام دیدیم که چه خیانت بزرگی آمریکا مرتکب شد و چهره منفور آن برجهانیان روشن شد که دولت عهدشکن و جنایتکار آمریکاست.

عضو هیأت‌رئیسهٔ مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که شهیدان از ما این انتظار را دارند که هوشیاری خودمان را حفظ کنیم و در برابر توطئه آمریکا و هم‌پیمانان آن بیدارباشیم تأکید کرد: شهدا این انتظار را دارند که دل به خدا ببندیم و دل به مردم خداجو داشته باشیم دل به اروپا نبندیم چراکه اروپا و آمریکا سروته یک کرباس هستند.

*آمریکا در نقض حقوق بشر بالاترین نمره را دارد

خاتمی ادامه داد: این‌ها در حقیقت با دین و مکتب ما طرف هستند و طرح موضوع هسته‌ای، حقوق بشر و مبارزه با تروریسم تنها یک قصه است بنابراین اگر می‌خواهند تروریست را دنبال کنند اروپا و آمریکا در خط مقدم دولت‌های تروریست هستند. اگر حقوق بشر را می‌خواهند دنبال کنند در کشورهای این‌ها به‌خصوص در کشور آمریکا، نقض حقوق بشر بالاترین نمره را دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که دشمنان با اسلام درگیر هستند، ابراز داشت: ما در این محفل باروح بلند شهیدانمان پیمان می‌بندیم که تا آخرین قطره خونمان از دین، اسلام، مکتب ولایتمان دفاع کنیم.

وی با اشاره به این‌که شهیدان ما دشمن‌شناس بودند و بر اساس همین دشمن‌شناسی بود که با شنیدن  فریاد امام، در گوششان فریاد سالار شهیدان ابی‌عبدالله الحسین طنین‌افکن شد و هل من ناصر فرزند حسین را، هل من ناصر حسین(ع) دیدند و با مبارزه کردن  با افتخار از میهن اسلامی خودشان دفاع کردند، اظهار داشت: دشمن‌شناسی شهیدان در حقیقت بصیرت بود افرادی که امروز به این محفل باصفای شهیدان می‌آیند باید بصیرت شهیدان داشته باشند و گویندگان نیز باید بر این بصیرت اصیل تأکید داشته باشند.

خاتمی بابیان این‌که ملت ما اراجیف رئیس‌جمهور آمریکا را شنید و مقام معظم رهبری هم فرمودند اراجیف این آدم پست نیازی به جواب ندارد اما نیاز به هوشیاری دارد تصریح کرد: مذاکره مجدد و توافق ثانویه برای از بین بردن قدرت دفاعی ایران دو مطلب نادرست و شیطنت این روزهای آمریکاییان است که خوشبختانه در این جهت مسئولان ما یک‌صدا می‌گویند توافق دیگر و مذاکره دیگری در کار نخواهد بود چراکه طرف مقابل در این مذاکره خیانت و عهدشکنی کرده است.

*در توافق ثانویه دبه دنبال از بین بردن قدرت دفاعی ایران هستند

وی بیان داشت: آن‌ها در توافق ثانویه به دنبال  از بین بردن قدرت دفاعی ایران هستند و این در حالی است که ما در برجام اسمی از قدرت دفاعی ایران نداشتیم و به فضل خدا نخواهیم داشت و ملت ما هم اجازه مذاکره در این عرصه نمی‌دهد.

امام‌جمعه موقت تهران خطاب به اروپا و آمریکای عهدشکن یادآور شد: ما از ترس شما فقط بمب اتم نمی‌سازیم چراکه دین ما می‌گوید سلاح کشتارجمعی نه، اما  هر آنچه در بازدارندگی و در دفاع از کشورمان لازم باشد به فضل خدا تهیه می‌کنیم.

*مراکز نظامی، ناموس یک ملت است

وی با تأکید بر این‌که قدرت دفاعی کشور ما قابل‌مذاکره نیست و به کوری چشم شما ادامه خواهیم داد و با تمام وجودمان از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر نیروهای مسلح حمایت خواهیم کرد بیان داشت: توطئه دیگری که پیش رو است و به فضل خدا مردم و مسئولان عزیز ما این توطئه را پشت سر خواهند گذاشت بازرسی از مراکز نظامی است، این بی‌عقل تازه به دوران‌رسیده آمریکا نمی‌فهمد که مراکز نظامی ناموس یک ملت است و یک ملت غیوری مثل ملت بزرگ ایران ناموسش را در اختیار بیگانگان قرار نخواهد داد و این ملت به فضل الهی قدم هرکسی که بخواهد به حوزه ناموس یک ملت پا بگذارد، آن را محکم خواهد شکست.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیعت با شهیدان را بیعت با بصیرت، مقاومت و خستگی‌ناپذیری شهیدان دانست و خطاب به مردم و شهید پروران ایران اسلامی افزود: دشمن در پی این است که ملت ایران را خسته کند اما دشمنان و خوبان این ملت بدانند که ملت ایران، ملتی است که خسته نخواهد شد اما دشمنانش را خسته خواهد کرد.

وی ادامه داد: قرآن می‌گوید با مقاومت، دشمنانتان ناکام می‌ماند بنابراین شما صبوری پیشه کنید و خسته نشوید چراکه کید و مکر آنان ذره‌ای به شما آسیب وارد نخواهد کرد.

*در مقاومت نیازمند عنصر ولایتمداری هستیم

آیت‌الله خاتمی بابیان این‌که در مقاومت نیاز به عنصر ولایتمداری داریم تا از با استفاده از نقش ولایت از گردنه خطرناک و پیچ مهم و کلیدی عبور کنیم ابراز داشت: نقش ولایت، یک نقش اساسی است به‌طوری‌که ولی دیروز امام راحل(ره) و ولی‌فقیه امروز مقام معظم رهبری با بصیرت و هوشیاری الهی به‌خوبی این کشتی به ساحل می‌رانند.

وی با اشاره به این‌که خط تنها خط ولایت و مسیر تنها مسیر ولایت است و مسیر عزت، سربلندی و مسیری که شهیدان پیش رو گذاشتند تنها مسیر ولایت و ولایتمداری است نه‌تنها ولایت شعاری خاطرنشان کرد: با ولایتمداری شعاری کار پیش نمی‌رود بنابراین ولایتمداری یعنی در عمل همراه با ولایت بودن است و این مسیر، مسیر حق است به همین جهت ملت ما، این رهروان راه شهیدان عزیز تا آخرین نفر، تا آخرین‌نفس و تا آخرین قطره خود از ولایت‌فقیه که تبلوری از حکومت و ولایت معصومین است حمایت خواهد کرد.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت با تأکید بر این‌که  انتظار می‌رود آنکه در فضای جنگ نرم فرهنگی که در وسط این جنگ قرار داریم مردم عزیز ماتحت تأثیر بوق‌های دشمن نباشند، گفت: جوانان عزیز ماتحت تأثیر فضای آلوده مجازی که مجازی نیست بلکه حقیقی است تحت تأثیر فضای آلوده آن‌ها نباشند چراکه آن‌ها می‌خواهند با شایعات علیه انقلاب، علیه مسئولان رده‌بالای انقلاب و علیه تأثیرگذاران به نیات شیطانی خود برسند.

وی بابیان این‌که اساس شبکه‌های ماهواره‌ای بیگانه، اساس سایت‌های اینترنتی و اساس کانال‌های تلگرامی که باخدا و دین قهر هستند اساسشان بر دروغ‌گویی و شایعه‌سازی است، افزود: فضایی که آن‌ها به دنبال آن هستند تا فضا را با دروغ رشد دهند خوشبختانه به فضل خدا با رشد و بصیرت مردم نقشه‌های آنان برملا می‌شود.

*شکست ابهت استکبار در دنیا کار کوچکی نبود که توسط شهیدان و همراهان آنان سامان داده شد

خاتمی با اشاره به این‌که معنای مقاومت، مأیوس و خسته نشدن است و ملت بزرگ ایران در این مسیر کار بزرگی انجام دادند افزود: برخی این کار بزرگ را نمی‌بینند و در قبال این اقدام ملت ناسپاسی و ناشکری می‌کنند و این در حالی است که شکستن ابهت استکبار در دنیا کار کوچکی نبود که این کار بزرگ توسط شهیدان و همراهان شهدا سامان داده شد.

وی تصریح کرد: آن‌ها می‌خواستند خاورمیانه جدید و بزرگی را شکل دهند که نوکر آمریکا باشد، یا این‌که به دنبال این بودند که لبنان در مشتشان باشد و میلیاردها دلار خرج کردند تا عراق را در مشتشان باشد و محور مقاومت را در سوریه بشکنند اما باتدبیر نظام مقدس اسلامی نتوانستند و این‌ها کار کوچکی نبود.

امام‌جمعه موقت تهران بابیان این‌که برخی‌ها عظمت‌ها، حاکمیت دین و حاکمیت اسلام را در این کشور نمی‌بینند و مدام از نظام ایراد می‌گیرند، یادآور شد: کشوری که مردم آن هیچ‌کاره بودند و 57 سال بیگانگان در کشورشان حاکم بودند حالا این مردم  بعد از انتخابات و بعد از پیروزی انقلاب در 38 سال از عمر انقلاب بیش از 30 بار پای صندوق‌های رأی آمدند واقعاً خنده‌دار است که ترامپ می‌گوید در ایران نظام دیکتاتوری حاکم است بنابراین باید از این حرف‌های نامربوط خجالت بکشید چراکه شما از عربستانی حمایت می‌کنید که به عمرش روی انتخابات را ندیده، از بحرینی حمایت می‌کنید که به عمرش  روی یک انتخابات واقعی درست را ندیده است.

خاتمی با تأکید بر این‌که ملت ما کار بزرگی انجام داده و البته برای این کار بزرگ هزینه داده است، اظهار داشت: آن‌هایی که سازش می‌کنند هزینه هم می‌دهند و ترامپ در این مسیر سازش نصف ثروت عربستان را به غارت برد اما آفرین بر ملت ایران که در راه مبارزه هزینه عزت، عظمت، استقلالش را خواهد پرداخت.

ارسال نظرات