بدنبال بی توجهی مسئولان مخابرات کهگیلویه و بویراحمد در خصوص عدم آنتن دهی تلفن همراه و مشکلات اینترنتی روستا ها و شهرهای بویراحمد و دنا نماینده این شهرستانها حکم تحریم استفاده از تلفن همراه را صادر کرد.
کد خبر: ۸۹۳۶۳۵۲
|
۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸
امروزه در سراسر دنیا و در استان ما تلفن همراه و اینترنت به یک نیاز و راهکار اساسی ارتباطی تبدیل شده است، اما بی توجهی مسئولان در این استان باعث سردرگمی مردم شده است چرا که عدم آنتن دهی تلفن همراه در استان و شهرستان‌های بویراحمد و دنا به یک درخواست عمومی مردم در سفر به روستا‌ها و شهر‌های این شهرستان‌ها تبدیل شده است.

جالب است بدانیم که این استان یکی از برترین استان‌های درآمد زای اپراتور‌های تلفن همراه در کشوربوده و بار‌ها در نشست‌های مختلف شورای اداری، شورای ترافیک وشورای گردشگری مسئولان از عدم آنتن دهی تلفن همراه گلایه کردندولی عدم حضور مسئولان ارشد مخابرات استان همچون آنتن دهی‌های موبایل در این جلسات باعث شده است تا گوش شنوایی برای رفع این مشکل نباشد.

اشتهای سیری ناپذیر مخابرات استان در کسب درآمد بیشتر وعدم رغبت مردم باعث شده است تاارائه خدمات به مشترکین تلفن ثابت کاهش یافته و مردم برای استفاده از تلفن همرا رغبت بیشتری از خود نشان دهند، اما عدم آنتن دهی تلفن همراه و خدمات اینترنت موجب نگرانی های شدید مردم شده است به طوری که  مردم در سفر‌های چند سال اخیر مسئولان استانی به روستا‌ها و شهر‌ها به جای در خواست توسعه عمرانی و زیرساخت پیگیری مسئولان برای آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت پرسرعت را می خواهند.
 
این مشکل تا جایی ادامه پیدا کرد که صدای وزیر جوان دولت اعتدال را هم درآورد و در سفری که به این استان داشت ابراز داشت:رتبه نخست مصرف نسل چهارم تلفن همراه (۴G) در کشور مربوط به کهگیلویه و بویراحمد است.

آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد که بر اساس ارزیابی‌ها استان کهگیلویه و بویراحمد با کمتر از یک درصد مساحت و جمعیت کشور بیشترین میزان مصرف نسل چهارم تلفن همراه (۴G) را در بین همه استان‌ها دارد.

وی این وضعیت را نامطلوب دانست و گفت: توسعه‌نیافتگی تلفن ثابت سبب افزایش این میزان بار مصرف در شبکه‌های تلفن همراه در این استان کوچک شده است.


روز گذشته به دنبال در خواست‌های مکرر مردم استان در این خصوص و گلایه‌های مردم رهمالی زارعی نماینده بویراحمد و دنا با توجه به پیگیر نبودن مسئولان مخابرات استان برای رفع مشکلات مردم به اجبار یک حکم صادر کرد که بی شباهت به حکم میرزای شیرازی در تحریم تنباکو نبود.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس با گلایه نسبت به وضعیت آنتن دهی موبایل در روستا‌های استان و ناراحتی مردم در رابطه با عدم آنتن دهی موبایل گفت: ضروریست که هرچه سریعتر نسبت به بهبود آنتن دهی موبایل در روستا‌ها اقدام شود.

زارعی در ادامه با ابراز گلایه از مسئولین متولی نسبت به وضعیت آنتن دهی در بیشتر روستا‌های استان گفت: با وجود چنین وضعیت آنتن دهی در روستا‌ها تنها یک راه می‌ماند و آنهم اقدامی همچون فتوای تاریخی آیت الله میرزا حسن شیرازی جهت تحریم تنباکو باید صورت گیرد و اگر همه مردم گوشی‌های موبایل و تلفن‌های خود را بشکنند و مخابرات را تحریم کنند تا دیگر مشتری نداشته باشند آنگاه مجبور می‌شوند بهترین خدمات را برای مردم در نظر بگیرند و خودشان سراغ مردم بیایند.
 
ارسال نظرات