خبرگزاری بسیج: نمایش «آن سه نفر» به نویسندگی «محمود فرهنگ» و کارگردانی «شهاب راحله» از هنرمندان شهرستان ری برای حضور در همایش «از عاشورا تا اربعین» از 7 تا 17آبان در تئاتر شهر تهران اجرا می شود.
کد خبر: ۸۹۳۶۳۲۰
|
۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، شهاب راحله کارگردان نمایش «آن سه نفر» در این باره گفت: نمایشحاضر به نوعی به عقبه داعش از صدر اسلام تا روزگار امروز پرداخته و آن را مورد واکاوی قرار می‌دهد و تمرکز آن بر شخصیت‌های معروفی همچون حجر بن عدی، ضحاک و ابن ملجم است.

 راحله تصریح کرد: براساس نقل معروف تاریخی در جریان جنگ صفین عده‌ای که به مخالفت با حضرت علی(ع) پرداختند تبدیل به گروهی به نام خوارج شدند که در جریان جنگ نهروان علیرغم تمام توصیه  و هدایتگری امیرمؤمنان، دست از لجاجت برنداشتند و به مقابله با آن حضرت پرداختند و این گروه بعدها مشابه همین شیوه‌ای که امروز شاهد آن در منطقه هستیم، به نسل‌کشی، شیعه‌کشی و مسلمان‌کشی مبادرت ورزیدند.

 این کارگردان تئاتر در ادامه گفت: نمایش«آن سه نفر» در یک رفت و آمد تاریخی به ریشه‌های این انحراف می‌پردازد که منجر به این شده است که اکنون عده‌ای خود را با این نیت که همنشین با اولیا و صالحان شوند در جریان عملیات انتحاری موجب مرگ خود و عده‌ای بی‌گناه می‌شوند.

 گفتنی است، این نمایشبه همت گروه تئاتر بیان  و انجمن نمایش ری  از 7 تا 17 آبان در تئاتر شهر تهران به روی صحنه می رود و  بازیگران آن عباس بابایی و بهروز میرلو هستند.

 

 

ارسال نظرات