خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 از راه اندازی دو مرکز تخصصی با محوریت تقویت مهارت های رفتاری ویژه سالمندان و کودکان در این منطقه خبرداد.
کد خبر: ۸۹۳۶۳۱۹
|
۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۱

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 سید احمد صفوی در جلسه شورای سلامت با بیان این مطلب گفت: کودکان و سالمندان دو قشر مهم جامعه محسوب می شوند که برای ارائه آموزش های هدفمند و تقویت مهارت های رفتاری و نگرشی این دو قشر، راه اندازی مراکز تخصصی با عناوین فرآموز و کلوپ سالمندان در دستور کار مدیریت شهری منطقه 20 قرار گرفت.

صفوی با اشاره به اینکه بر اساس رویکرد شهرداری تهران علاوه بر مسائل خدمات و کالبدی شهر، نیازهای اجتماعی و فرهنگی شهروندان نیز مورد توجه است، گفت: با ایجاد ساختارهای سازمان یافته خانه های سلامت، بسترسازی لازم برای فعالیت های آموزشی و سلامت محور در محلات انجام شده و متولیان امر سلامت با استفاده از این بستر و ظرفیت مکانی می توانند اقدامات اساسی و اثرگذاری را به اجرا برسانند.

شهردار منطقه 20 اقدامات سلامت محور و آموزش های هدفمند و اثر گذار را مهم برشمرد و افزود: آموزش های دوره ای و کارگاهی، اردوهای جهادی پزشکی، خدمات رسانی درمانی وبهداشتی به اقشار محروم و کم برخوردار از اقدامات ارزشمندی است که موجب ارتقاء سلامت شهروندان شده است.

عبدالحسین مسلمی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 نیز ضمن تشریح فعالیت های 6 ماهه حوزه سلامت، گفت: از ابتدای سال تاکنون 25 هزار نفر از شهروندان در قالب برنامه های آموزشی و اجرای برنامه های مناسبتی آموزش های سلامت محور دیده اند.

مسلمی افزود: خدمات آموزشی و کارگاهی به شهروندان همراه با ارائه گواهینامه پایان دوره است و تمامی این خدمات آموزشی به صورت کارگاهی انجام می شود تا با جلب مشارکت بهره مندان، اثربخشی این دوره ها بیش از پیش شود.

معاون شهردار منطقه 20 به برپایی شوراهای سلامت نواحی در جهت بررسی مشکلات محلی و ارائه راه کار های کاربردی، اشاره کرد و یادآور شد: ساماندهی شبکه سلامت یاران و افزایش اطلاع رسانی مستقیم، تخصی شدن آموزش مربیان آموزشی و محل آموزشی، نظارت ورسیدگی مستقیم کارشناسان ستادی و رفع مشکلات زیرساختی در برخی محلات از جمله عوامل تاثیرگذار در افزایش مخاطب هستند که برای افزایش کیفی دوره های آموزشی اعمال شده است.

شورای سلامت شهرداری منطقه 20 با حضور شهردارمنطقه، رئیس اداره سلامت اجتماعی اداره کل سلامت شهرداری تهران و مدیران ارشد شهرداری منطقه 20 در سالن شهید تهرانی مقدم ساختمان مرکزی شهرداری منطقه برگزار شد.

ارسال نظرات