خبرهای داغ:
دبیر ستاد حقوق بشر گفت:: هدف اصلی سند 2030 مبارزه با دین جوانان از زمان کودکی است و آن‌ها عقیده دارند امر به معروف و نهی از منکر فضولی است
کد خبر: ۸۹۳۶۳۰۴
|
۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد جواد لاریجانی در سی و سومین نشست انقلاب اسلامی با موضوع بررسی سند بالادستی 2030 که ظهر امروز در تالار شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه بزرگترین نعمت خداوند به انسان نعمت هستی و وجود است، اظهار کرد: انسان بودن و نعمت آدمیت از دیگر نعمت‌های خداوند است و اگر انسان می‌خواهد هدایت شود باید از نعمت ولایت نیز بهره مند شود.

وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) در روایات خود به ولایت تاکید داشته‌اند، عنوان کرد: امام صادق(ع) فرمودند در امر تصدیق ولایت اگر شخصی دروغ بگوید از دین خارج شده است و اگر فردی نداند و به اشتباه شخصی را به عنوان ولی تصدیق کند او نیز از دین خارج می‌شود و اگر شخصی ولی خود را نشناسد و بمیرد به مرگ جاهلی مرده است.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به اینکه بندهایی که در سند 2030 وجود ندارد بسیار مهم‌تر از بندهای موجود در آن است، خاطرنشان کرد: می‌خواهند اساس آموزش و پرورش بر مبنای این اصول تغییر یابد.

وی با بیان اینکه شعار سند توسعه پایدار 2030 مبارزه با سیطره فقر در دنیا است، تصریح کرد: هدف اصلی سند 2030 مبارزه با دین جوانان از زمان کودکی است و آن‌ها عقیده دارند امر به معروف و نهی از منکر فضولی است، جهاد خشونت است و برای کودکان مشکل ساز است و دین هر کس برای خودش محترم است و شیوه زندگی‌ هر شخص به خود فرد بستگی دارد و می‌خواهند این عقاید را از دوران کودکی در جوانان ما خوب و مدرن جلوه دهند.

لاریجانی با اشاره به اینکه انسان برای خودشناسی نیازمند یک نقطه مرجع است، یادآور شد: نقطه مرجع مردم ایران انقلاب اسلامی است که دو جریان اجتماعی در کشور و در خارج از مرزها راه انداخت.

وی افزود: برخی عقیده دارند که دین از سیاست جدا است و دین یک بحث و مسئله شخصی و خصوصی است ولی در واقع و در مکتب اهل بیت دین و سیاست یکی هستند و هیچ‌گونه خصوصی و عمومی بودنی در دین وجود ندارد زیرا میوه و ثمره اسلام در زندگی جمعی وجود دارد.

دبیر ستاد حقوق بشر با بیان اینکه سال 1945 اوج ضعف اسلام بوده است، اظهار کرد: در آن زمان به سیاستمداران هشدار بیدار سازی و زنده شدن اسلام داده شده بود و انقلاب اسلامی ایران نیز آغاز زنده شدن اسلام بود و مشکل سیاستمداران غربی با انقلاب اسلامی ترس از بیدار سازی اسلامی بوده است.

وی عنوان کرد: امروزه دشمنان می‌گویند اسلام به دلیل قدیمی بودن توانایی چرخاندن چرخه اقتصاد جامعه را ندارد و افرادی که به خودباوری و شناخت درست به اسلام نرسیده‌اند در این چالش‌های دشمن گرفتار می‌شوند و با یک انحراف کوچک به مبارزه و مقابله با اسلام و انقلاب اسلامی می‌پردازند.

ارسال نظرات