حسین رسولی، قهرمان ملی پوش رشته پرتاب دیسک کشورمان است که با پشتکار و تلاش و در خلا امکانات ورزشی مناسب در کمیجان، افتخار آفرین شده است.
کد خبر: ۸۹۳۶۲۵۹
|
۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی به نقل از سلام کمیجان ؛ هفته تربيت بدني همه ساله از ۲۶ مهر تا دوم آبان ماه به منظور آشنايي جامعه با اهميت و اثرات كاربرد ورزش در زندگي فردي و اجتماعي، اشاعه و توسعه و ترويج ورزش در خانه و خانواده و هدايت و ارشاد جامعه به ورزش‌‏هاي همگاني برگزار مي‌‏شود.

به همین مناسبت به سراغ یکی از ملی پوشان کشورمان رفتیم که اهل شهرستان کمیجان در استان مرکزی است.

حسین رسولی ملی پوش پرتاب دیسک کشورمان تاکنون عناوین قهرمانی به دست آورده است؛ کسب مقام قهرمانی در مرحله نهایی مسابقات دو و میدانی لیگ امید کشور، قهرمانی در مسابقات بسیج کشوری، قهرمانی مسابقات دانش آموزان کشوری و نیز نائب قهرمانی در آغاز فصل دو و میدانی کشور.

حسین متولد سال ۷۷ است و از ۱۲ سالگی ورزش را شروع کرده و از سال گذشته رشته پرتاپ دیسک را به صورت حرفه ای دنبال می کند.

از آنجایی که او هم اکنون در اردوی تیم ملی حضور داشته و شرایط مصاحبه ندارد به سراغ پدر وی در شهرستان کمیجان رفتیم.

حسین از بچگی به ورزش علاقه مند شد/با هزینه شخصی برای پسرم مربی گرفتم

ابوالفضل رسولی، پدر حسین رسولی و رئیس هیئت دو و میدانی کمیجان گفت: از دوران جوانی اهل ورزش کوهنوردی بودم همین امر سبب شد تا فرزندم هم به ورزش علاقه مند شود. حسین از ۱۲ سالگی ورزش را شروع کرد و یک سالی هست که رشته پرتاپ دیسک را به صورت حرفه ای دنبال می کند.

وی ادامه داد: با هزینه شخصی مربی حرفه ای با پسرم یک سال کار کرد که نتیجه آن قهرمانی حسین در مسابقات کشوری بود. قهرمانی حسین و موفقیتش در این رشته سبب شد تا نوجوانان شهرستان هم به این رشته علاقه مند شوند، که نمونه آن مهدی رسولی است که با تشویق هیئت و با تمرینات مربی حرفه ای توانست در رده نونهالان رتبه منطقه ای کسب کند.

رئیس هیئت دو و میدانی شهرستان کمیجان از نبود امکانات مناسب در شهرستان گلایه کرد و افزود: متاسفانه ابتدای کار در شهرستان امکانات مناسبی برای تمرین وجود نداشت و تمامی وسایل مورد نیاز این رشته را با هزینه شخصی فراهم کردم و اکنون در اختیار هیئت دو و میدانی شهرستان قرار دادم.

رسولی تصریح کرد: هم اکنون حسین در کمپ تیم ملی زیر نظر مربیان این رشته در حال آماده شدن برای مسابقات آسیایی جاکارتا است تا قدرتمندانه وارد رقابت های بین المللی شود.

نبود امکانات ورزشی؛ بزرگترین مانع برای کشف استعداد جوانان

وی اظهار کرد: شهرستان کمیجان ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی برای پیشرفت و توسعه در حوزه ورزشی و پرورش ورزشکاران قهرمان دارد. متاسفانه به دلیل نبود امکانات ورزشی مناسب و عدم حمایت های مالی هنوز نتوانسته ایم قهرمان پروری را به صورت جدی در شهرستان دنبال کنیم.

رئیس هیئت دو و میدانی شهرستان کمیجان در خصوص رشته دو و میدانی ادامه داد: در رشته دو و میدانی در حال استعدادیابی از نوجوانان و جوانان شهرستان هستیم تا با آمدن مربی حرفه ای تمرینات را شروع کنیم. اگر از ورزش شهرستان کمیجان حمایت شود مشکلات ورزشی به حداقل می رسد و ورزشکاران بدون دغدغه و با آرامش بیشتری به ورزش روی می آورند.

رسولی خاطرنشان کرد: با پیگیری های فراوانی که داشته ایم، توانستیم حمایت هایی را از مدیرکل ورزش و جوانان استان و رئیس هیئت دو و میدانی استان در حوزه ورزشی کمیجان به دست آوریم.

ارسال نظرات